(Spotify) streamen naar Google Home mini

Hi allen,

Ik heb op forum gezocht maar kan het antwoord niet vinden.

Ik heb mijn Google home mini gekoppeld met Homey. Ook heb ik een chromecast gekoppeld aan homey. De chromecast verschijnt wel in mijn Homey app, de Google home mini echter niet. Is het mogelijk deze ook te laten verschijnen zodat ik de mini kan gebruiken in flows?

M.a.w. Is het zo dat de Google home mini herkend zou moeten worden door homey als apparaat?

Nu is het namelijk zo dat ik de home mini alleen kan gebruiken voor de stemactivatie. Ik zou echter graag willen dat ik de home mini in een flow kan gebruiken bijv. “Als: motionsensor afgaat”, DAN: “radio/spotify afspelen op Google home mini.

Dus je hebt gezocht op het forum, bijvoorbeeld op 'spotify + google" en vond toen niet:

Ok, kan gebeuren, geen probleem.
Twee vragen, dus ook twee antwoorden:
Nee, je kunt geen spotify afspelen op je mini via Homey.

Ja, je kunt wel een TuneIn station starten op je mini, dat dan weer wel. Als je je mini toevoegt als een chromecast device, kun je bij ‘then’ kiezen voor ‘Cast een TuneIn station’. Digitale radio dus.

Ben je hiermee geholpen?

Edit: Mag ik je trouwens als tip meegeven dat het handig is om:
a) een variabele aan te maken die op ‘ja’ wordt gezet als de mini al aan het afspelen is en die je dus als voorwaarde in de flow opneemt om te voorkomen dat de mini telkens opnieuw begint met casten als je weer voorbij de sensor loopt
b) het vaak handig kan zijn om de mini weer automatisch te laten resetten (stop met casten) als je er niet bent
c) je wellicht beter gebruik kunt maken van ‘zone werd actief’, omdat je dan meerdere motionsensoren combineert tot één groep

Succes!

Wauw geweldig thanks!

Ik heb misschien te specifiek zitten zoeken op “from Homey to Google home mini” etc. Deze topics idd niet tegengekomen. Veel dank!

Nu moet ik alleen nog proberen om de Google home mini als chromecast herkend te laten worden door Homey.

De “normale” chromecasten worden wel herkend , echter de Google home mini verschijnt niet tussen mijn apparaten in de homey app. Terwijl ik dit typ realiseer ik mij trouwens dat ik het niet als specifiek chromecast heb proberen toe te voegen, maar alleen heb geprobeerd als Google home mini.

Het is lastig om als niet-technicus de homey aan de gang proberen te krijgen, dus soms zie je door de bomen het bos niet meer. Thanks!

Geen probleem. Als je de chromecast hebt geïnstalleerd (wat je hebt, zo begrijp ik uit je verhaal), dan zou het moeten lukken om hem als nieuw apparaat toe te voegen. Hij wordt dan als apparaat toegevoegd en dan kun je hem in je flows dus ook bedienen. Echt als volwaardig apparaat bedienen (zoals via de google home app), gaat helaas niet. Maar daar is Homey dan ook niet echt voor gemaakt, natuurlijk.

Mocht je er niet uit komen, deel dan even wat printscreens.

Hallo, ik zat met hetzelfde probleem.

Ik heb het opgelost door de combinatie te maken met routines van Google en flow van Homey.

In de routine kun je aangeven dat Spotify een bepaald nummer of genre moet spelen. Daarna kun je bij scènes aanpassen zeggen dat hij een flow van Homey moet opstarten.

Zo heb ik al meerdere routines/flows lopen.

Kerst:
Routine Google:
Speel muziek af : all i want for Christmas is hou
Pas scènes aan: flow kerst

Flows via Homey
Kerst:
Kerstboom aan
Eettafel uit
Lamp bank 15%

Wel eerst de flow aanmaken in Homey en dan weer synchroniseren met Google.

Kun je hier iets mee?

1 Like

Dit ga ik morgen proberen. Je kan dan volgens mij geen schakelaar gebruiken om dit te triggeren. Enkel je stem den via Google of zie ik dit verkeerd?

Klopt, dit kan dan volgens mij alleen via stem of tijd instellingen van routine in Google Home. Dit gebruik ik voor onze wekker.

1 Like