Sonos - Volume bestruring via google home assistent

Hallo en zo,
Vraagje. Ik probeer via een virtuele dimmer die ook aan/uit schakelbaar is, het volume van mijn sonos versterker te regelen. Dit dmv de dimwaarde als Tag over te hevelen naar een Sonos volume kaart. Dit heeft een tijdje gewerkt. De naam van de dimmer/schakelaar is dan “Muziek” Door tegen de google assistent te zeggen: “Hey Google: Muziek aan/uit” triggert de flow die alle sonos apparaten dempt. Dat werkt nu nog steeds prima. De uitspraak “Hey Google: muziek 30%” zou moeten resulteren in een volume aanpassing naar die 30%. een tijdje heeft dat gewerkt, nu op eens niet meer.
daarnaast valt me op dat als ik sonos apparaten met de bijbehorende Sonos controller app bedien, de status van Sonos (bv van pauze naar afspelen ) niet aangepast wordt. HEt lijkt erop dat die sonos app in Homey niet lekker werkt… Wie weet raad?

Hier werkt de Sonos app nog steeds prima. Alle commando’s komen netjes door als ik via Google Home een opdracht geef.
Kun je kijken of de synchronisatie tussen Homey en Google Assistant nog geactiveerd is?
Kun je vinden in de app bij: Instellingen - Integraties

… probleem opgelost. Het zat em erin dat ik de virturele schakelaar met 2 functies uitgerust had - Dus aan/uit status, alsook dimbaar. Binnen google home is echter enkel de aan/uit modus beschikbaar. Daarmee word een dimwaarde via spraak niet aan Homey doorgegeven. Ik heb die functionaliteit daarom opgesplitst in 2 virtuele schakelaars - 1 maal aan/uit - 1 maal enkel als dimbaar. 1 schakelaar heet “Muziek” de andere “Muziek volume”. Dus spraakopdracht: Muziek uit triggert de flow die de sonos apparaten “Dempt”. Volume is bestuurbaar via spraakopdracht “Muziek volume” op xx%. Dat werkt prima.