Sonos x Google spraak assistent

Hallo forumleden!

Ik heb zojuist al mijn sonos apparaten toegevoegd aan Homey en vervolgens deze gelinkt met Google home. Echter is nu de spraak assistent verdwenen op mijn Sonos Arc en Move.

Wanneer ik dit via de sonos app probeer te regelen worden geen apparaten gebonden. Via de homey app kan ik dit ook moet doen.

Iemand een idee?

heb je al geprobeerd alle apparaten te synchroniseren? dit kun je doen door het commando te geven in de google assistent app of als je zegt okรฉ google, synchroniseer apparaten.

mocht dit niet werken zou je nog kunnen proberen sonos opnieuw toe te voegen via apparaat toevoegen in de google home app

1 Like

Beide opties geprobeerd. Bij de tweede optie komt er in Google home te staan : โ€œno compatible devices found in your accountโ€

Mhh dat is vreemd, wellicht zou je een keer de de link met google home kunnen verbreken en het dan opnieuw proberen via sonos of google home.

Mocht dat niet werken kan je nog proberen je sonos app te verwijderen van homey en de koppeling vanuit homey naar google home. Zodat alles weer zelfstandig is en niet gekoppeld.

Ik vermoed zelf namelijk dat het probleem niet bij homey ligt maar meer bij google home

Wat uiteindelijk heeft geholpen is alles van Google home en sonos verwijderen en de sonos apparaten naar fabriek instellingen doen

1 Like

Aah mijn laatste optie dus :grinning:
Mooi dat het gelukt is! :+1:

1 Like