Sonos flow

Vill skapa ett Flow som gör att jag startar musiken i en zon sÄ skall en förstÀrkare starta (med Plejd eller Shelly)

Och dÄ musiken slutar sÄ skall förstÀrkaren slÄ av, men paus mellan lÄtarna gör att ibland slÄr den av mellan lÄtarna.

Först och frÀmst, vÀlkommen till Homey-communityn!

För att du ska vara medveten om forumreglerna, vÀnligen lÀs inlÀgget VÀlkommen till forumet! hÀr.

Moved to :sweden: Svenska (Swedish) Category

Tror det finns i bĂ„da, men Ă„tminstone i Sonos LocalAPI-appen har du kort för “började spela” bĂ„de i vanliga och i avancerade flow, som du borde kunna anvĂ€nda för att slĂ„ pĂ„ valfri strömbrytare eller om du har en Homey-app till förstĂ€rkaren eller kan anvĂ€nda webhook för att slĂ„ pĂ„ den. AnvĂ€nd sedan “slutade spela” för det omvĂ€nda, sĂ„vitt jag vet Ă€r det sĂ„ lĂ€nge det skickas en ström till Sonos-högtalaren/högtalarna och pĂ„verkas inte om det blir ett uppehĂ„ll mellan lĂ„tarna men det lĂ€r du snabbt kunna testa.

Det Àr sÄ jag har gjort men den triggas av stoppet mellan lÄtar (ibland) vill att den ska trigga dÄ den slutar spela och inte spelat pÄ 1 min eller liknande