Sonos app zet geluid niet terug

Ik heb een flow dat als de deurbel gaat de Sonos een deurbel afspeelt.
Vooraf sla ik het huidige geluidsniveau op in een variable VolumeOpslag.
Deze plaats ik na 10 sec weer terug in de Sonos.

Het probleem is dat na het terug plaatsen van het volume de Sonos op 0 volume blijft en geen geluid geeft.
Als ik in de de flowviewer naar de flow deurbel kijk staat daar idd ook NaN bij het kaartje van het terugplaatsen van de waarde.
Terwijl in de flow wel netjes de variabele staat.
Zie beide plaatjes hier onder:

Ik heb meerdere keren het kaartje verwijderd en opnieuw aangemaakt.
Het lijkt er op een foutje van Sonos app of Homey
Nog enige ideeën?

EDIT: Ik heb ipv de homey logic ook een variabele geprobeerd met better Logic.
Hetzelfde probleem.
Het lijkt dus op een foutje bij de Sonos App

Let op dat alle timers starten op het zelfde moment, dat is op het moment dat “Dan” begint, dus b.v.als het derde kaartje een vertraging heeft van 10 sec en het vijfde kaartje een vertraging van 5 sec. Dan zal het vijfde kaartje 5 sec. eerder starten dan het derde kaartje. De volgorde op het scherm heeft geen invloed de volgorde van uitvoering.

Dank je, dat weet ik.
Het gaat er om dat de variabele VolumeOpslag niet overgenomen wordt door Sonos. (na 10 sec. dan zijn alle andere acties al uitgevoerd)
Bij flowviewer zie je ook dat de variabele NaN (oftewel onbekend) is
Het volume gaat pas weer omhoog als ik die handmatig aan stuur.

Ondertussen al een ticket aangemaakt

En als je als trigger “VolumeOpslag is verandert” als trigger (met daarbij VolumeOpslag > 0) gebruikt voor een volgende flow waarin je het volume terugzet? Dan wel een actie erbij : VolumeOpslag wordt 0 na 20 seconden oid.

Slim. Nog niet geprobeerd. Is wel weer een extra flow :blush:
Ik ga het proberen

Gedaan zelfde resultaat.
ook in die flow NaN en geen geluid van de Sonos.
Het terugplaatsen van de variabele naar Sonos werkt niet

EDIT heel vreemd??
Ook het handmatig weer terugzetten van een waarde (bijv: 30% ipv een variabele) na 8 seconde in een kaartje werkt niet.
Terwijl de eerste handmatige verandering van 50% wel werkt??
Knipsel2

Ennuh, je zet het volume naar 50% om te beginnen? Is dat niet erg hard? Stel dat je volume op 10% stond voordat er gebeld werd, dan gaat hij daarna naar 50%?
Ik doe Sonos muten en als alles weer voorbij is un-muten.

Goed alternatief ga ik uitzoeken.
Vraag: Bij het muten zet je het geluid toch uit?

Yep, dempen.

Is volume-opslag wel een numerieke variabele?

Kan je ook eens proberen om de waarde van de variabele op 0.2 te zetten handmatig en het dan nog eens proberen met dezelfde kaartjes als in je eerste post?

Ja.

Dan zie ik niet voor me hoe je dit met dempen regelt?

Dat met 0.2 probeer ik morgen

Was ook alleen maar omdat ik gisteren je flows nagemaakt heb en nadat ik zelf eerst een waarde invulde in de variabele werkte die flow gewoon. Was dus benieuwd of dat bij jou ook het geval zou zijn. Heeft inderdaad niks met het muren te maken.


Zo werkt hij al een tijdje prima bij mij.

Bij mij werkt het ook niet geheel vlekkeloos. De NaN heb ik niet meer nadat ik de variable verwijderd en opnieuw toegevoegd heb, maar de input van de playbar blijft bij mij hangen op de wave-file. Als ik in de sonos app kijk staat daar dan “buitenlicht uit.wav” en moet ik handmatig de input terugzetten op tv.

Het verschil met jouw flow is dat ik het deurbelgeluid via Sonos afspeel, jij via Homey

Klopt idd, mede om het probleem wat jij ondervindt te tackelen.
Ik weet niet of je een specifieke reden heb dat je het deurbel geluid via de sonos wil?

Ik had bij een vorige versie van Sonos een Sonos set aangestuurd, dan speelde hij het geluid af door het gehele huis op al mijn sonos speakers.
Dat doet het nu niet meer en is de noodzaak idd minder :sunglasses:

Ik vind echter dat iets goed moet werken.
Het meest verbaast mij dat het kaartje met de eerste geluidsniveau verandering wel door sonos wordt uitgevoerd, bij het tweede kaartje niet meer (ook niet als je geen tag gebruikt maar de slider handmatig invoert?) :roll_eyes::flushed::scream:

Ik heb toevallig ook vandaag zo’n deurbel flow gemaakt, maar hij lijkt inderdaad het opgeslagen volume niet terug te zetten. Bij mij is de volume-waarde een getal tussen 0 en 1 (dus 50 % is bv 0.5 ) . Hij slaat de oorspronkelijke waarde goed op, zet het volume ook netjes op de juiste stand, maar het terugzetten met de logic card werkt dan inderdaad niet (hoewel hij wel een groen vinkje aangeeft).

Ik moet nog even verder experimenteren waarom dit niet goed werkt.