Sonos app zet geluid niet terug

En ook al geprobeerd om de variabele een waarde te geven, handmatig vantevoren, en dan te kijken of hij het dan wel doet?

Ja. sorry vergeten te noemen. Hetzelfde resultaat.

Ik probeer het net even snel met een (nieuwe) test-flow, maar dan zet hij het wel netjes terug. Ik ga even uitzoeken wat het verschil en de overeenkomsten zijn tussen beide flows.

Gebruik je in dezelfde flow twee maal hetzelfde type ā€œzet het volume naarā€ kaartje van Sonos?
Volgens mij zit daar de krux

Ik heb het -waarschijlijke- probleem in mijn flow gevonden: ik zette tegelijkertijd de logic waarde van het huidige volume, en richting Sonos het deurbelā€“volume . Dan loop je dus grote kans dat het huidige volume al het deurbel-volume is.

Met een delay gaat het goed. Ik zie dat jij een delay hebt van 1 seconde, misschien is dat te weinig.

Heb nu een delay van 2 seconden op de deurbel-volume, delay van 3 seconden op audiofragment (via Soundboard) en delay van 10 seconden om volume weer terug te zetten naar oorspronkelijke stand. En dat gaat in mā€™n test-flow goed.

Misschien is het interessant om via een andere flow te kijken welke waarde hij opslaat in jouw logic tag. Misschien dat hij iets raars opslaat, waardoor hij niet de waarde terug kan zetten.

Bij mij niet

En wat staat er na de eerste Logica-actie in ā€˜VolumeOpslagā€™ ? Misschien die waarde even laten uitspreken door Homey ?

Gaat het volume wel naar 50 % ?

Heb je ook een ander Sonos-device dan de Playbar? Misschien daar eens mee testen om uit te sluiten dat het aan het apparaat ligt.

Als ik op mā€™n PC de Sonos app open heb staan zie ik duidelijk de volumeknop aangepast worden als ik de flow start.

Ben niet 100% zeker, maar meende ergens gelezen te hebben dat de delays in volgorde gaan van de delay. Dus als je bij THEN een delay volgorde hebt van 5 sec, 10 sec en 2 sec, meen ik dat homey eerst de delay van 2 sec pakt en uitvoert, dan de delay van 5 sec uitvoert( dus 3 sec na de delay van 2 sec) en dan de delay van 10 seconden(8 sec na de delay van 2 sec en 5 sec na de delay van 5 sec). Ik heb dit nog niet getest.

Dat is correct!

Het eerste stuk van de flow gaat goed.
De waarde staat in VolumeOpslag, Sonos gaat naar 50%.
Het deurbel geluid wordt afgespeeld op 50%

Het derde Sonos kaartje (tweede ā€œset volume kaartjeā€) wordt echter niet uitgevoerd. Ook niet bij geen gebruik van een tag maar een handmatig veranderde slider.

Wordt het alleen niet uitgevoerd als de flow gestart wordt door de deurbel? Kan je de flow eens als ā€˜testā€™ starten in de app ?

Bij mij werd de flow wel eens 2 keer vlak achter elkaar gestart (omdat het 433 bel-signaal blijkbaar 2 keer doorkomt), met als gevolg dat het volume in ā€œVolumeOpslagā€ op 50 % gezet werd. Ik heb dat nu opgelost door de flow meteen te disablen, en na 10 seconden weer te enablen; de eerste keer dat het signaal doorkomt, trapt ie alles netjes af.