Sonoff Ewlink 433 mhz….?

Na lang nadenken toch de overstap gemaakt van Domoticz naar Homey, vooral omdat Domoticz veel onderhoud vraagt en niet altijd stabiel is. Homey PRO 2023 leek de beste oplossing want er zit al veel aan boord of zoals wij zeggen: ingebakken. Waaronder Zigbee en 344 mhz…… En dan ontvang je eindelijk de prachtige ronde Homey Pro, wat een verschil met mijn Raspberry Pi en meer dan 5 extra antennes en dongels, echt een verademing om te zien. Een dag later aan de gang, het is een feest want de MQTT Broker, client en Tasmotta werden ingevoegd en alles ging vanzelf. Super!!! Maar toen, ……ik heb in mijn huis op 13 locaties rookmelders hangen van Sonoff ook wel EWE genoemd, deze waren in Domoticz gekoppeld via een RFLink en als er 1 afging dan ging er op iedere verdieping een zoemer af en kregen alle bewoners een Telegram met de melding dat er in een bewuste kamer op een bewuste verdieping rook was, dit werkte super maar wel met zoon RFLink toch een beetje houtje touwtje om te zien, nee dan de Homey fantastisch (om te zien) want hij herkent de rookmelders niet, er is geen app en geen sniffer……….wat een verdriet €399 euro en geen sniffer, iemand een idee hoe dit op te lossen, graag zonder dat ik 12 nieuwe rookmelders moet kopen. Ik hoop dat iemand een idee heeft….groeten uit Tiel!

Mja, Je kunt overwegen om zelf een app te schrijven. Op de een of andere manier moet je de gebruikte RF signalen zien te ontdekken / achterhalen.
Deze heer is het gelukt en heeft een how to geschreven!:

Wat fijn dat je meedenkt! Dankjewel en als het mij lukt laat ik het weten, nogmaals dank.

1 Like

ik heb na veel testen ontdekt dat het signaal gelijk is aan de ADB 11 draadloze deurbel van Alecto :heart_eyes: Dus de Homey ontvangt dit signaal, moet nog verder kijken welke signalen er bruikbaar zijn voor een floy maar het is een begin.