Sommige widgets op de HomePage van de Homey App worden soms, (meestal) niet gevonden

Sinds ik mijn Samsung S25 (Android 16 & One UI 8.5) gebruik, worden op de Homepage van de Homey App (V. 10.0.0.2006) een aantal widgets soms [meestal] niet gevonden. Het gaat dan meestal om Widgetboard, Afvalherinnering en soms ook DataVista. Soms verschijnen de widgets dan later weer wel wanneer ik naar een andere tab (bijv Energie of Apparaten) heb gekeken en terugkeer naar de HomePage. Het bijgevoegde plaatje laat zien, dat de widgets “Zon” van Widgetboard, de widget van Afvalherinnering en 2 van de vier widgets van Data Vista niet konden worden gevonden. Zijn er meer mensen die deze problemen ondervinden of is er iemand die kan aangeven wat hier aan de hand is en of dit verholpen kan worden? Op mijn vorige telefoon had ik hier geen last van (S20 FE)

Vermoedelijk had je op je vorige telefoon Homey app v9.x draaien.
De fout lijkt in de beta v10.x te zitten.

Ik zie het nu ook, ik dacht dat het aan vers geïnstalleerde nieuwe app lag, maar andere community apps hebben het ook (en de prijzen grafiek van Homey energy doet het wel goed :nerd_face: ).

Homey Pro 2026 v13.2.1

Galaxy S21+ Android 15 OneUI 7.0
en
Galaxy Tab A9+ Android 16 OneUI 8.0

Homepage:

Dashboards laten ze wel zien:

Het verschil tussen de ingebouwde Homey widgets en de app widgets is dat de ingebouwde widgets native worden geladen en de (community) app widgets als HTML-bestand worden geladen in een WebView (browser).

Bij mijn eigen homepage werken de app widgets wel. Mogelijk is het een Pro 2023/2026 issue? Ik gebruik zelf een Pro 2019

In je screenshot wordt de widget wel geladen, dus de HTML pagina werkt. Waarschijnlijk heeft het issue met het API-kanaal van de widgets te maken (en dan waarschijnlijk alleen op Pro 2023/2026), dit is een communicatiekanaal dat door widgets (frontend) wordt gebruikt om data te laden van of data te versturen naar de Homey app (backend).

Edit: het kan ook een software probleem zijn in de nieuwere Homey firmware, ik gebruik zelf FW versie 12.7.1

Eerder de nieuwe mobiele app (v10.0.0), die nog in beta is.

Ik heb zelf ook app 10.0.0, daar werken de widgets nog op Pro 2019

Ah zo, dan zal het inderdaad de combinatie zijn van deze nieuwe mobiele app en de (huidige firmware voor de) nieuwere Homey Pro’s. De vorige versie van de app op diezelfde Homey firmware had dat probleem niet.

Ik weet zeker, dat ik dit probleem ook al had in de 9.10.xxx versie van de Mobile App.
En ook met de OneUI 8.0 versie op de S25

Dat is interessant. Dan klopt mijn eerdere bericht dus niet :blush:.
Ik denk dat ik op het verkeerde been ben gezet, omdat je in je startpost het specifiek hebt over de v10 mobiele app.

Heb je dit punt toevallig destijds al gemeld bij Athom?

Ik zag dat er nog een update voor de app was. Ik heb deze geinstalleerd en nu worden de widgets inderdaad ook niet geladen. Het lijkt erop dat de settings niet juist worden opgeslagen. Als ik de widget verwijder en opnieuw toevoeg, werkt deze wel (totdat de app wordt herstart)

Ik heb hetzelfde probleem dat de widgets van apps op mijn Homepagina niet altijd laden. Ook loopt de Homey app (daardoor) zelf vast. Waarna de app niet meer reageert en volledig gesloten moet worden. Ik ga een ticket aanmaken.

Als je de beta app hebt draaien kun je beter hier, of op Homey Slack channel je bevindingen delen (als beta tester inderdaad​:blush: )
Support zal ws gaan zeggen: installeer de live app.

Ik dacht juist dat een ticket handig zou zijn zodat ze dit snel aan een ontwikkelaar konden terugkoppelen. Maar ik krijg als antwoord dat ik mijn telefoon moet herstarten en de firmware van de Homey bijwerken middels een USB. Daar kom ik dus inderdaad niet verder mee

Hoi Patrickske,

Zelfde gedachte, maar wat ik wilde zeggen is dat support officiëel geen ondersteuning biedt voor beta app- en firnware versies.

Vooral op Slack lezen diverse developers mee, da’s de snelste manier voorzover mij bekend. Ik had dit issue daar gisteren al gepost.

Ook het forum wordt wel ‘gescand’ op posts / discussies over bepaalde (beta) problemen.

Ik heb al eerder een ticket aangemaakt voor meerdere bugs in beta versie 10.0 . Ook reeds terugkoppeling gekregen dat ze bezig zijn met een oplossing

Niels (Athom)

[8 jun 2026 17:07 ](calendar:T7:8 jun 2026 17:07 )CEST

Hi Jan Albert,

Bedankt voor de aanvulling!

Ik heb de bug over widgets nu ook doorgegeven!

Het dashboard probleem heb ik zelf kunnen recreëren en doorgestuurd en onze developer is nu op het moment al bezig om dit op te lossen.

Heel erg bedankt voor het meedenken en opsturen van je bevindingen, dat wordt erg gewaardeerd!

Zodra ik meer weet over het probleem met de widgets zal ik je dit laten weten!