Sommige Google Chromecast apparaten worden niet gevonden

Hi,

Sinds kort worden sommige Chromecast apparaten niet gevonden.

Mijn 2x Google Nest Hub worden gevonden, en ook al mijn speaker groepen.

Echter worden mijn 2x Google Nest Audio, 1x Googe Nest Mini, Samsung Soundbar, en Sony Android TV niet gevonden, in zowel de Android TV app als de Google Chromecast app, terwijl dit eerder wel het geval is. Via de Google Home app zijn ze bereikbaar.

Als op lossing hebben ik de Homey en de apps herstart. Ook heb ik de apps verwijderd, Homey voor 15min van stroom gehaald, en opnieuw opgestart en apps geinstalleerd, maar dit maakte geen verschil. Alle apparaten zijn om 192.168.1.x aangesloten, via de draytek vigor 2765ac, met Bonjour aan, en “ Isolate 2.4GHz and 5GHz bands” op disable.

Ik ben teneinde raad, wat kan ik doen?

Met “niet gevonden" bedoel je dan dat dat tijdens het toevoegen gebeurt, of “ze zijn al geïnstalleerd op Homey, maar zijn onbereikbaar of onbeschikbaar volgens Homey"?

Herstart accesspoint waarmee de devices die niet gevonden worden. Denk dat dit mdns probleem is (bonjour etc.). Wat je ook kan doen is mdns discovery / browser app op je ipad/iphone/android installeren en kijken of je “probleem” devices zich netjes op je wifi netwerk melden.

Kijk ook of je wifi client isolatie uit staat (onderling communiceren van je homey met andere wifi devices).

Ze waren ooit toegevoegd, maar niet meer beschikbaar. Na een herstart van de App en van Homey, geen verschil. Ik heb ze daarom verwijderd en op nieuw willen toevoegen, maar nu worden er tijdens het toevoegen van een nieuw chromecast device niets meer gevonden.

Heb je wifi- / netwerk apparatuur gewijzigd in de tussentijd?

Dit is geen standaard setting in willekeurige routers, Michel, misschien had de vorige deze optie niet, en je huidige router wel?

Ik heb ‎Discovery - DNS-SD Browser in de Mac App Store mdns discovery / browser app gebruikt op de Mac op hetzelfde netwerk. Hier zie ik wel netjes alle devices onder googlecast._tcp staan. Isolatie staat uit.

Ik weet nu niet wat ik verder kan proberen.

1 Like

Zeker weten geen vLAN’s in gebruik?

Als je Net Scan community app eens installeert op Homey, kun je dan de IP adressen van Google apparaten bereiken?

Voorbeeld voor Ggl Hub: deze heeft de open poorten 8009, 8443 en 10005

Als je het NetScan apparaat “TCP Port” installeert, kun je de poort specificeren welke gecheckt moet worden:

1 Like

VLAN stond aan inderdaad, heb ik uitgezet, en router herstart. Met Net Scan zijn bereikbaar de google ip’s bereikbaar.

Heb je nog andere tips? Ik heb ook support aangevraagd bij athom, maar geen reactie voor een een oplossing helaas.

Nee, behalve andere netwerk tools zoals PiHole of AdGuard tijdelijk uitschakelen.
Ik nam aan dat je vorige bericht betekende dat vLAN’s het probleem waren :wink:

Nee, ik heb vLAN’s uitgezet. PiHole draai ik niet, en Aduard idd tijdelijk uitgezet, maar maakt geen verschil, erg fustrerend :frowning:

Poeh, als Net Scan de apparaten kan detecteren, maar de Chromecast app niet…

De error zou in de Chromecast app log moeten staan, maja, enkel Athom (de app maker) kan deze inzien :face_with_peeking_eye:
Wachten op support is het enige nog denk ik.

Oh, mss is dit nog een idee (bij Google issues):
zet de wifi van je telefoon uit, en gebruik enkel de data verbinding;
Open de Homey app en probeer nogmaals Chromecast apparaten toe te voegen.
(Dit forceert Homey om met de cloud te verbinden en dat zou kunnen helpen in deze).