Somfy kantel functie wil niet meer in flow

Na enkele update’s gedraaid te hebben (meen ook Somfy) ervaar ik nu een probleem met de Somfy app. Bedien ik deze handmatig wekt alles. My positie op/neer en kantelen.

Maar gebruik ik in een flow de kantel functie krijg ik een rode driehoek met ! te zien in de flow. Gebruik ik de My of op/neer functie in de flow werkt deze wel ???

Allen de kantel functie wil niet meer in de flow. vreemd maar waar :worried:

Somfy V3.2.1
Homey 7.2.0
Reboot etc heeft niet geholpen😞

Mag ik vragen waarom je die updates gedaan hebt?

Dat mag :grinning:, eens in de … kijk ik of er update’s zijn van de apps en doe deze dan updaten

Niet meer doen dan. Tenzij je iets mist of er iets kapot is.
If it ain’t broken, don’t try to fix it!!
Mijn Homey op 3.1.5 loopt nog steeds geweldig!

Tja achteraf… maar dat lost mijn probleem nu niet op😟

Eens. Was ook een tip voor de volgende keer, sorry.

Er is onlangs een update geweest die wel iets toevoegt aan de kantel functie.
Wanneer je je device opnieuw toegevoegd, gaat het weer werken en dan met betere functionaliteit. Althans, dat is mijn ervaring, met de Somfy Tilt Only.


@Wessel jup, jouw trucje deed het👍🏻. Luxaflex verwijderd en weer toegevoegd en de (weer aangemaakte) flows willen weer werken.

Vreemd dat handmatig in de app het kantelen kon. Maar in de flow niet meer

In een flow kan ik de jaloezieën sluiten naar boven en naar beneden. Daarnaast is het mogelijk om te kantelen per X stappen en te sturen naar de My positie.

Volgens mij zit je alles moeten kunnen wat je wil.

Inderdaad doet alles het (weer). Blijft vreemd dat het na een SW update niet meer wilde.

En ja If it ain’t broken, don’t try to fix it!! is wat van te zeggen. Maar we kijken ook geen TV meer met beeldbuis en die deed het ook nog😀. Of we plussen op naar 4K TV omdat het mooier is. Met de tijd mee op SW gebied vind ik dan ook noodzakelijk.

Eind goed al goed ze kantelen weer open als de zon op komt en dicht als de zon ondergaat :wink:

Maar dat is een upgrade. Niet alle sw updates zijn upgrades.