Ik was even het land uit. Maar dit is denk ik goed nieuws. Gewenste functie binnen “kort”. beschikbaar?
Ik help het je hopen. De “officiële” solar apps die recentelijk zijn verschenen zijn nog erg basic.
Het gaat in eerste instantie over het overnemen van het beheer van de app, en dan het toevoegen van extra functies. Aangezien de app tot nu toe alleen maar leest zoals de naam aangeeft, en er zijn immers geen THEN kaarten, moet er dus best wel een flink stukje code bij. Dat zal wel even gaan duren. Je zou kunnen proberen dat zoveel mogelijk gebruikers om deze nieuwe functie gaan vragen. Dan krijgt het hopelijk wat meer prioriteit.
Gezien Homey’s P1 dongle, en Homey Newsletter • New Solar Panel Apps van 17 april waar Solis nog niet instond. Maar dus wel werd aangekondigd dat er “nieuwe” app zijn voor Growatt, Enphase, & SolarEdge zijn. Heb ik zomaar het vermoeden dat Homey grotere plannen heeft. Of in ieder geval hun graantje mee wil pikken in het energietransitie verhaal.
Zodra wij de Solis power limit in kunnen stellen via Homey is er één Homey Pro extra verkocht, en als men gaat werken over Modbus TCP ook een Solis S2-WL-ST dongle. (bij mijn moeder hangt een dongle die je nog moet voor gloeien) ![]()
Daarnaast valt op dat de Solis app op dit moment als enige Solis Nederland als ontwikkelaar noemt. Het zou zou maar kunnen dat mijn mail actie met Solis waarin ik aangaf dat het het beste zou zijn als Solis een officiële Homey app uitbrengt daar ook iets mee te maken heeft. ![]()
Gezien deze post:
Werkt het blijkbaar om verzoeken hier op het forum te discussiëren. Dus als je ook een Solis omvormer hebt, en je wil zoiets als onderstaand werkend maken, steek in dit topic je vinger op dat je ook de power limit in wil kunnen stellen. ![]()
Ik heb deze Solis app zichtbaar in Homey pro en alle gevraagde (API) gegevens ingevuld maar vind deze niet terug in mijn apparaten. Ik heb al verschillende keren de App verwijderd Homey gestopt en gestart maar helaas…heeft iemand enig idee? Note: In HA met dezelde (API) gegevens is het wel gelukt ![]()
Heb je na het installeren van de app een nieuw apparaat, van de Solis app, toegevoegd? Anders zie je idd nog niets.
Dan krijg je dit ongeveer:
Zoals je ziet staat alles goed, behalve dat de Solis niet zichtbaar is mijn overzicht.
Lijkt een cache probleem (je ziet oude gegevens) waardoor het toegevoegde Solis apparaat niet wordt getoond;
Web app: open deze eens in een privé tab, dit zorgt ervoor dat alles opnieuw wordt geladen.
Mobiele app: geforceerd stoppen, cache legen en weer openen.
Daar mee heb je nog steeds niet je omvormer toegevoegd aan Homey. Klik in je overzicht op Solis cloud inverter. Volg vervolgens de stappen.
Hmmzz ik ging stiekem ervan uit dat hij het apparaat geïnstalleerd had, afgaande op dit screenshot van het scherm dat direct ná “Nieuw apparaat toevoegen” verschijnt:
De app draait. Maar de omvormer moet zoals ik het lees nog steeds toegevoegd worden. (je kan meerdere omvormers hebben in de zelfde API)
Nogthans geen succes. ![]()
Als je niet meer gedetailleerde informatie geeft wat er fout gaat, kan niemand je hier helpen.![]()
Daarnaast gaat dit topic niet specifiek over de app. Je heb waarschijnlijk meer kans dat iemand je kan helpen als je je vraag stelt in het Solis Topic. Die vind je hier: