Solaredge - Homey bridge

Hoi,

Gaat er ondersteuning komen voor solaredge met de homey bridge?

Er zijn twee apps die Solaredge (op Homey Pro) ondersteuning, beiden van community developers wat de kans al klein maakt dat ze voor Homey Bridge beschikbaar worden gemaakt, en daarnaast is in ieder geval één app afhankelijk van een lokale netwerkverbinding, wat niet ondersteund wordt door de Bridge.

Kortom: ik denk niet dat er een grote kans is dat ondersteuning op korte termijn er gaat komen.

ah jammer, dan is er nog iets wat ik niet helemaal snap…

Waarom zouden community developers moeten betalen om Bridge apps te mogen maken? het lijkt me juist dat de gebruikers van een app zouden moeten betalen voor het downloaden.

Athom wil, uit marketingoverwegingen, graag dat apps voor Homey Bridge gemaakt worden door merkhouders en niet door Jan Jansen. Daarom proberen ze community developers af te schrikken door het vragen van een bedrag voordat ze het privilege krijgen om voor de Bridge te ontwikkelen (voor apps die veel gebruikt worden maakt Athom overigens graag uitzonderingen, dus het is geen principiële kwestie).

Er zullen vast mensen zijn die menen dat ze dat geld vragen omdat Athom extra werk moet verrichten om apps voor de Bridge te “keuren”, maar daar zet ik tegenover dat het vreemd is dat Athom voor dat extra werk betaald wil worden door developers die zelf gratis apps te ontwikkelen waarmee Athom vervolgens mooie sier kan maken (“ondersteunt 50.000+ apparaten”).

Ik zou het dan juist anders opzetten.

  • basis abonnement voor homey van 2.95? per maand voor de basis gebruiker
  • homey bridge community abonnement voor 3.95? per maand voor de gebruiker die ook community app’s wilt gebruiken
  • community programeurs gratis laten ontwikkelen / belonen door middel van credits op basis van reviews. (en credits weer te gebruiken om een kerstpakket van uit te kiezen laat maar zeggen)

Dat zou lachen zijn ja:

chrome_fRDBkq2NOB

Geen kerstpakket dit jaar!

Welcome in the Bridge Diederik!

1 Like

dank u! die werkt :slight_smile: