Snel variabelen aanmaken

Hallo, is er een snelle manier om variabelen aan te maken/kopiëren en naam aan te passen?

Ik heb 17 rolluiken die ik automatisch op/neer wil laten gaan afhankelijk van wat mijn zonnepanelen opleveren.
Ik zou per rolluik 10 variabelen maken (opsturenzomer,herfst,winter,lente en actueel + hetzelfde voor neer) ik had gehoopt dat snel via flow.homey op mijn pc te doen omdat het typen/aanmaken via tablet erg tijdrovend is, maar ik vind het niet direct terug.

Als je de Better Logic app gebruikt kan je ze maken/aanpassen via developer.athom.com.
Maar ga je echt 10 variabelen aanmaken per luik en dat 17X? Dus ieder luik gaat apart openen dicht tov de andere luiken? Dus in de zomer gaan er maar 2 dicht van de 17 bijvoorbeeld?

Bedankt voor de tip.

2 van de 17 is nu wat overdreven😋 maar in principe mogelijk. 10 ramen zijn veluxen, die laten veel warmte binnen, en daar zitten de slaapkamers waardoor ik luik per luik wil sturen vanwege een slapend kleuter. Eigenlijk is mijn huis een vierkante kubus met een pyramide op, waardoor mijn ene raam beneden om 13:30 al in de schaduw zit, en dus op mag, anders moet ik lampen aansteken. In principe zou ik er 3 samen kunnen nemen, maar das dan de moeite niet meer vind ik…

Wat is het nut van de 170 variabelen?

Ik gebruik variabelen voor mijn rolluiken. Heb er 2, regen (0.5) en vakantie (0.2). Bij regen gaat ie half dicht, vakantie stand voor 80%. In mijn flows regel ik welke rolluiken dat moeten zijn en daarin combineer ik bijvoorbeeld de rolluiken op de voorgevel. Voordeel is dat als ik vind dat de vakantie stand 90% moet worden, ik dan maar 1 variabele aan hoef te passen.

Ik zou dus kijken naar welke standen je wilt gebruiken, daar variabelen voor maken en in je flows de luiken en momenten bepalen. Waarschijnlijk heb je dan aan een paar variabelen al genoeg

Ik ga (vanzodra ik de apikey van mijn installateur krijg) de waarden van mijn zonnepanelen binnennemen. Dan zou ik per rolluik voor ieder seizoen een variabele op en neer maken. Daarnaast ook nog een variabele actueelOP en actueelNEER.

Als het seizoen wissselt wordt de waarde van dat seizoen in actueelOP en actueelNEER geschreven. Is de huidige energieopbrengst groter dan actueelNEER (en voldoen er nog een hoop voorwaarden zoals niemand die slaapt in die kamer, rolluik het laatste half uur niet manueel bediend, temperatuur van de kamer) Dan stuur ik op