Smartplug + stroom verbruik

Hallo allemaal!

Ik wil mijn tv gaan schakelen aan/uit(heeft alleen Ir) middels een smartplug. Ik heb al een zigbee device of 14. Ik vraag me af wat is een beetje goedkope goede smartplug. Is het verstandig weer een zigbee variant te pakken of misschien langzaam naar z-wave te kijken (heb wel 2 fibaro rookmelders) . Heb hier al een beetje gelezen maar weet nog niet welke ik het beste zou kunnen pakken.

Alvast bedankt!

Ik heb beide. Zigbee van innr en zwave van fibaro.
Merk behalve de prijs (zwave significant duurder) geen verschil

Het is gewoon een vraag naar de ervaring van andere. Er heerst best wel wat verwarring over welke plugs nu wel en geen stroom verbruik melden.

Ook is er de vraag of het verstandig is aangezien ik al 14 zigbee devices heb om hierop verder te gaan omdat ik ook vaak lees dat er al snel een maximum bereikt kan worden. Of dat ik beter dan naar z-wave kan overstappen.

En het zal best geen aanval zijn maar als je het niet Interessant vind verder hoef je het toch niet te beantwoorden/ te lezen? Neem aan dat het je verder vrij weinig uitmaakt hoeveel toppics ik open als ik een vraag heb waar ik niet zeker van ben.

Ook niks persoonlijks en uiteraard mag iedereen zijn mening verder geven (y) .

Maar geloof me ik lees eerst het forum twijfel ik nog ergens over dan vraag ik het liever nog even na voor ik iets koop waar ik niks aan heb.

Yes bedankt daarvoor nog neem dat zeker mee! Denk dat ik toch de Xiaomi plug EU pak dan hoef ik geen extra app te installeren verder en heb er al veel spullen van naar tevredenheid.

Yes had na jouw antwoord nog even gelezen vandaar de vragen ook en denk/hoop dat deze zigbee plug dus juist gaat helpen bij mijn mesh omdat hij constant ingeplugd is.

Correct me if I am wrong!

1 Like