Sma IP adres

ik krijg de omvormer niet gekoppeld, hij wil mijn netwerk ip niet aanvaarden,
mijn netwerk begint met xx.0.0.0.xx , komt van netgear modem.
Weet iemand daar raad mee,

bedank,
ik zal proberen om het te verplaatsen, had al problemen om dit op te zetten.

1 Like

ik herken die adres notatie niet, IP adres notatie is als volgt. Internet Protocol versie 4 - Wikipedia
Dus ik denk dat het adres dat je gevonden hebt in de omvormer niet klopt.

beste,

hier de bijlage van de aansluiting van de omvormer.

ik heb een B-box van de provider, die gaat naar de modem van netgear RBR760 die voor de verdeling van de ip adressen zorgt, waarop hun netwerkbeveiliging werkt.

al mijn toestellen werken in mijn huis met zo een verdeling.

Ik denk denkt er geen oplossing is voor mijn installatie.

Hopelijk is er toch een oplossing

bedankt

(attachments)

Lees je oorspronkelijke vraag even terug,
10.0.0.61 lijkt me een prima adres, heb je dat al geprobeerd?
geef oof even meer info over de rest van je netwerk, bijvoorbeeld het adres van Homey.

die 10.0.016 werkt niet , geeft foutmelding

de homey heeft dan 10.0.0.12

Ah, als je de SMA app gebruikt, dien je het zogenaamde modbus-protocol eerst in te schakelen, dat wordt voorafgaand aan het selecteren aangegeven:

Klik hier voor de how-to uit het SMA topic

Maar even vooruitlopend op welk model omvormer je hebt, misschien lukt het hier ook mee:

Het is wel zaak om voor de omvormer het IP adres te reserveren via de DCHP instellingen van je router.

1 Like

bedankt,

heb dit gecontroleerd, staat goed, ik heb dan geprobeerd, omvormer kan ik niet toevoegen, voor de gekheid geprobeerd met een sunny boy storage (wat ik niet heb), dat lukt wel, ben ik wel niets mee.

Ik begrijp het niet, ga proberen van mijn omvormer rechtstreeks aan te sluiten de B-Box, en kijken of hij dan werkt, is dan wel niet beveiligd van mijn netgear amor .

Welk model omvormer heb je nu, Zita? Dan kan ik mss even wat opzoeken voor je.

alvast zeer veel dank

is een sunny boy : SB 4000TL-21

gr..

(attachments)

Graag gedaan.
Dat model wordt ondersteund in ieder geval.
Ik las iets over

Zet in ieder geval alle netwerk tools en beveiliging tijdelijk uit. Poort 502 is niet standaard en zou zomaar geblokt kunnen worden.

Ik kan uit je reacties niet opmaken of het gelukt is om Modbus te activeren. Zo nee:
Probeer Modbus te activeren via de handleiding van de app developer, en gebruik de web interface of de software SMA Sunny Explorer:

bedankt,

mijn b-Box was door de provider gereset ( zelfs psw ) en alles was geblokkeerd.

bedankt

Graag gedaan.

Ja, dat gebeurt wel eens na een firmware update, maar het zou netjes zijn als de provider je vooraf even waarschuwt, zodat je een backup / screenshots kunt maken.