Slimmem plafonniere en hotel schakeling

Kan ik de Govee smart ceiling light ook blijven bedienen met de hotelschakeling (schakelaars in de gang) aklsik 'm ook bestuur vanuit een flow?

Mijn standaard antwoord is:

Slimme lampen met een schakelaar uitschakelen, is niet slim…

Govee is zo te zien Cloud dus minder erg dan een Zigbee of Z-wave van de power af halen.

Dus wat wil je met die Flows doen als hij uit is?

Het gaat om verlichting in de gang. Als ik vanuit de woonkamer bedient een bewegingssensor de lamp. Gaat ie 30 sec aan. Maar wil 'm ook met de hand via de beide schakelaars aan en uit kunnen zetten. Bv als ik stofzuig, dan moet ie nl aanblijven totdat ik klaar ben.

Verzonden vanaf Outlook voor Android

Als je 'm uitzet, reageert de lamp niet meer op Homey, sensors e.d.
Je zou de lamp dan permanent van spanning moeten voorzien, en de schakelaars vervangen cq. modificeren door ‘slimme’ schakelaars of pulsgevers. Welke maakt niet zoveel uit, zolang deze maar door Homey worden ondersteund.

Deze Shelly kun je bijv achter de schakelaars inbouwen:

Dan zul toch ook iets moeten verzinnen om de flow die de lamp uitzet te onderbreken.

Heb ooit deze flow gemaakt voor deze use case

Hallo, ik ben zelf ook geïnteresseerd in de plafond lamp van Govee, begrijp ik uit je verhaal dat je deze hebt kunnen koppelen aan Homey? Ik kan het verder nergens vinden en voor mij is het wel een vereiste

Als het een cloud enabled API (via de cloud bedienbaar) apparaat is: ja. Dit is in de app store te vinden:

https://homey.app/en-nl/apps/browse/#filter?query=Govee&platform=local

1 Like