Homey flow met Google apparaten

Ik heb Google Home met daarop:
Een lamp uit Smart Life app en een lamp uit Xiaomi app.
In Homey een lamp op een smart plug.
De 3 lampen zitten in 2 zones.
Als ik een Homey flow laat starten met Google spraak commando dan gaan de lampen aan of uit, zoals gewenst in de flow.
Als ik dezelfde lampen wil aan zetten bij zonsondergang, dan gaat geen enkele aan

Waar zit de bug?

Beste Dirk,
We zijn inmiddels ergens, je Flow doet precies wat hij moet doen maar niet wat je verwacht.
De bug zit niet in de Flow maar in de manier hoe je apparaten gekoppeld hebt.

Welk Type Lampen heb je?
De Lampen aan Google Home gekoppeld worden door Homey niet gezien en zullen niet schakelen!

Zorg dat alle slimme lampen gekoppeld zijn aan Homey en niet aan Google Home!
Vervolgens kun je Google Home koppelen aan Homey en ziet die ook alle lampen.
Als je een Socket gebruikt kun je instellen dat er een Lamp in zit (bij Apparaat Bewerken / boven Geavanceerde instellingen)
Alleen dan wordt deze ook geschakeld. (Om te voorkomen dat de Waterkoker aan gaat :wink: )

Als je deze flow dan uitvoert zal het werken.
Om te testen kun je in de Dan … van de Flow een kaartje Tijdlijn - Maak een Notificatie “Flow Zonsondergang gestart” toevoegen om te zien dat de Flow werkt (Zie je als melding op de Tijdlijn)

1 Like

Homey en GH zijn gesynchroniseerd.
2 van de lampen zijn verbonden aan GH (eentje uit smart life App en eentje uit Xiaomi app). Deze zijn idd niet zichtbaar in Lijst apparaten Homey. Kan ik ze wel laten aansturen door Homey? Of hoe een stuursignaal naar GH sturen (zoals nu mijn stemcommando dat ze alledrie aan/uit zet via flow in Homey)

Ik vind geen Smart Life app in Homey. 1 lamp kan ik niet koppelen? Hoe best apparaten uit GH koppelen - via GH of via de specifieke apps?

Smart Life moet je koppelen in Homey met de Tuya cloud App voor Homey | Homey app. Wanneer de deze via Meer … - Instellingen - Tuya Cloud configureert kun je je Smart life koppelen en de lampen in Homey toevoegen.

De koppeling van Google Home (GH) met Smart Life kun je verbreken omdat de Lampen in Homey naar GH gesynchroniseerd worden.
Als Je GH / Google Assistent vraag de lamp uit te doen geeft die het signaal aan Homey en Homey aan Smart-Life / Tuya.
Als je lampen in de juiste zone staan werkt je Flow boven ook!

Hey Roy,
nog eens bedankt voor de moeite die jij gisteren gedaan hebt om me te helpen.
ik heb niks verwijderd. Als ik zeg wie krijg ik weer een rode vlag.

Het witte bolletje geeft me geen punthoofd. Enkel het feit dat er beperkte handleidingen bestaan, je alles zelf moet liggen uitzoeken wat wel/niet werkt. En zelfs als er staat dat het zou moeten werken, lukt het nog vaak niet. Ik krijg méér apparaten én sneller verbonden op Google Home dan op Homey … En daar heb je uitgebreide handleidingen en video’s om alles snel aan de praat te krijgen. Hier moet je opletten wat je vraagt. Een paar simpele vragen gisteren en 3/4 van de antwoorden was commentaar of kritiek. Wordt een mens echt vrolijk van.

Maar bon, nog 1 à 2 jaar en Homey heeft afgedaan. Apple, Amazon en Google hebben hun ‘Routines’ dan zo ver uitgewerkt dat het bolletje geen extra bestaansreden meer zal hebben (iedereen die met smart home bezig is, heeft toch een standaard wifi dekking in huis én in de tuin) en met al het geklooi dat ik nu moet doen zal ik er alleen maar vrolijker van worden :slight_smile:

1 Like