Slaap/wakker status + geoptimaliseerd opladen iphone

Hi all,

Ik zit met het volgende, ik heb 2 shelly plugs waar onze opladers voor de iphone in gestoken zitten naast het bed. Nu heb ik een flow ingesteld; ALS shelly plug watt boven bepaalde waarde komt DAN registeer persoon als gaan slapen. En dit ook andersom met wakker worden.

Nu is het dus zo dat ik een iphone gebruik die geoptimaliseerd doet opladen. Dit resulteerd erin dat de iphone soms het dus afsluit om de batterijconditie te behouden.

Onderstaand het resultaat;

Iemand hier een oplossing voor? Of suggesties hoe jullie slaap/wakker statis registreren?

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Ik ga nooit precies op dezelfde tijd slapen. Daarom heb ik naast de kamerdeur een Aqara schakelaar die het licht naast het bed aan doet, de lichten in de kamer vertraagt uit, de radio/TV uit en mijn status naar slapend verandert.
Mijn ‘opstaan-ritueel’ duurt een uur. Ik heb een wekker in homey ‘de deur uit om:’ die op werkdagen om 8:15 afgaat. Een uur van te voren gaat het licht naast het bed in 15 minuten van 0 naar 100% enz. enz

Kortom: slapen met een schakelaar en opstaan met een wekker.

In jouw geval gaat het slapen goed (toch?), maar de shelly-plug is niet geschikt om het wakker worden te triggeren.

Je zou dit kunnen doen:
Disable de flow nadat de flow is gestart;
Enable de flow weer om bv 20 uur

De wakker wordt flow zou je op een andere manier moeten triggeren.

Dit is de flow die ik heb voor het slaap wakker gedeelte. Aangezien ik ook nooit op dezelfde tijd ga slapen of dezelfde tijd wakker wordt is het lastig te koppelen met een wekker, aangezien ik de wekker namelijk niet gebruik.

Ik snap ook niet zo goed waar het mis gaat in de flow zelf, want als ik kijk bij de ander, daar hebben we precies dezelfde voorwaarden, en daar werkt het wel gewoon.

je zou dit kunnen opvangen met de opdrachten app van iPhone zelf. zodra mijn iPhone detecteert dat hij aan de oplader zit stuur hij een webhook naar homey waarmee ik mijzelf op slapen zet, mits mijn shelly plug boven een aantal watt is. hiermee voorkom je dat als je hem beneden oplaat dat alles uit gaan.

Tevens doet mijne het andersom ook, dus oplader = verwijdert > wakker

hiervoor heb je 3 flows nodig, in de geavanceerde flow heb ik ook een loop in gebouwd waardoor hij snel checkt of er wattage is bij het slapen gaan.




je moet bij de normale flows eerst favoriete flow maken voor dat je ze in de opdrachten app kunt zien. laat maar weten of je hier uit komt. zo niet DM me maar.