Skisporet.no

Noen som har peiling på å lage app? Hadde vært kjekt med en app for skisporet.no med triggere på om valgt løype blir preparert :smiley:

Dessverre ikke, men en app for skisporet er en strålende idé.

1 Like

Kan være villig til å bistå her. Men først, hva ønsker man å få ut av denne appen?

Så bra! :slight_smile: Jeg ser for meg at det er en trigger på at valgt løype blir preparert. Info om hvor lenge det er siden løype er preparert etc.

Klarer ikke å finne noe api for skisporet. Så kan bli vrient å få til noe her sånn uten videre.

Hvis det finnes, send meg gjerne info.

Det her har ikke jeg noe greie på, men ser de skriver at de bruker Google API v3, hva nå enn det betyr.

Da har jeg fått svar fra skisporet.no og det var følgende:

Hei,ingen api utviklet iom vi ønsker trafikken inn på Skisporet.no

1 Like

Ok, men så bra at du spurte. Da får man klare seg med gamlemåten :+1::blush:

Der ut som de har fått til noe med homeassistant:

Så kjapt på den, og det ser ut som om de bare henter innhold fra nettsiden, leter etter nøkkelord for å finne sist oppdatert, lengde og egenskapene til løypa.
Det er en mulig måte å gjøre det på, men den vil ikke fungere hvis skisporet.no bestemmer seg for å endre litt på hvordan ting er satt opp (f.eks endre navn på et tekstfelt man leter etter).
Det er også avhengig av at brukere av appen i Homey må finne en lenke på skisporet.no for sin ønskede løype.
Jeg tror det hadde vært bedre å lage et script for dette selv for den som er interessert, som man ev kunne delt her på forumet. Da må hver enkelt sørge for å oppdatere hvis skisporet.no gjør endringer.

Herlig fremtidsrettet der altså. Gikk hele konseptet med “sharing is caring” forbi disse folka?

Tror også å bare scripte dette selv i homey-script og oppdatere noen variabler du setter opp er vesentlig bedre. Jeg vil ikke vedlikeholde en slik “app” dersom skisporet.no bestemmer seg for å endre format.

Du finner noen av skiløypene i vårt api i Sandefjord kommune.
Installer SI - Sandefjord innbyggerapp for å se hvordan vi bruker det.

https://as-weu-sandefjordsc-api-skitracks.azurewebsites.net/swagger/ui/index