Sirene - Google home speakers - Heimdall

Ik ben bezig met het instellen van de Heimdall app. Dit lukt op zich wel denk ik (krijg de juiste meldingen op mobiel), maar een sirene afspelen op mijn google home speakers lukt helaas niet. Dus nog geen alarmsysteem waarmee (amateur) inbrekers van schrikken.

Ik heb nu in de Google Home app al mijn speakers in huis (3 minis en 1 hub) in een speakergroep “Sirene” geplaatst en toegevoegd aan Homey. Daarna onderstaande flow aangemaakt:

Echter, bij het testen (niet alleen door middel van test knop in de flow, maar ook gewoon via activeren van de flows) krijg ik geen sirene geluid door de speakers. Daarna zie ik ook in de apparaten lijst van Homey dat Sirene chromecast niet bereikbaar is:


Ook bij verwijderen en opnieuw toevoegen, krijg ik weer hetzelfde probleem. Weet iemand een oplossing voor het probleem? Of gaat dit gewoon niet werken en moet ik gaan voor een losse (zigbee) sirene?

Alvast bedank!

Niemand die de google home speakers als sirene gebruikt? Krijg dit namelijk nog steeds niet aan het werk…

Webserver op je homey installeren.
Vervolgens via FTP audio bestand op FTP plaatsen
Via Chromecast URL MP3 van je webserver af spelen

Dank voor jouw antwoord.
Maar ik heb zo het vermoeden dat het probleem niet ligt aan de url die ik wil afspelen. Meerdere urls, van meerdere websites geprobeerd.

Maar lijkt dat de hele tijd de verbinding met mijn speakergroep “Sirene” te zijn verbroken. Hij komt dan terug en gaat, zonder dat ik iets doe. Is dit een bekend probleem wellicht? En nog belangrijker, hoe kan ik dit oplossen?

Je gebruikt chromecast om je audio naar toe te streamen. Ik heb ook geprobeerd audio groepen te maken maar op 1 of andere manier werkt dat casten niet goed. Zelf dus ook benieuwd of iemand daar een oplossing voor heeft want ik denk dat daar het probleem zit. Jee zou eens de "cast"er even tussenuit kunnen halen en je homey speaker iets laten afspelen. Zo weet je in ieder geval of de rest wel werk. Zo heb ik het op dit moment in ieder geval. Homey op 100% en een luid alarm geluid via de app soudboard van homey.

Bij mij werkte de flowcard “cast een geluids url” niet, maar met de flowcard “cast een webpagina” lukte het met dezelfde mp3 wel.
Probeer het eens.

Deze ervaring heb ik ook.
image

niet iedereen zal een servetje thuis hebben draaien maar werkt neem ik aan ook vanaf een internet url

Dit is de micro-webserver app, die op Homey zelf draait!

ah ja daar gebruik ik dus de app soudboard voor

Kun je Soundboard-app dan gebruiken om iets te casten naar G-Home speakers? Dacht alleen geluid op de Homey-speaker weergeven.

Ja dat klopt, geluid is alleen op de homey. Maar ik dacht een keer ergens gelezen te hebben dat je geluid/stem van homey naar je gh kon krijgen. Nog even zoeken waar ik dat had gevonden/

Je bedoeld waarschijnlijk TTS (text to speech)
image
Maar daar kun je geen sirene geluiden mee laten horen.

Omdat dat niet kon, is de mini-webserver-app gemaakt, zodat je toch lokaal de geluiden kan opslaan en afspelen op de Google-speakers.

nee ik bedoel wat anders, tts gebruik ik ook wel. Ik ga even kijken of ik het nog kan vinden

Wellicht helpt dit. Ik gebruik al een behoorlijke tijd de geluids URL als alarm(gewoon met cast geluids URL). Deze komt vanaf internet, niet van server op homey. Ik doe dit echter niet op een luidspreker groep maar elk apparaat apart. Dus in 1 flow 3x cast gelui… En ook 3x zet volume naar 100%

Dank allen voor alle tips! Vandaag na het werk (als de kids dan nog niet slapen) zal ik een aantal uitproberen. Zal mijn bevindingen hier delen!

@JPe4619 ik heb die micro webserver draaien, alles gaat goed. Ik heb 2 testen gedaan om te streamen naar mijn lenono wekker. alles werkte prima tot mijn 3e test en nu blijft alles stil, enig idee?

Wat mijn uiteindelijke doel is dat ik met de app Ical laat kijken wanneer mijn werkrooster een agenda punt heeft en dan automatisch mijn wekker gezet is en dus via cast url of cast webpagina geluid mijn wekker afgaat. ik heb onregelmatige diensten dus zou voor mij ideaal zijn. En misschien ook goed idee voor anderen…
Maar nu eerst dat geluid voor elkaar dus op gh lenovo wekker…
Ik zie wel dat mijn wekker iets ontvangt maar ik hoor niets meer ( ja geluid staat aan)

Gisteren heb ik het alarm-geluid gedownload en in de Homey gezet, met de volgende flow werkt het perfect, Wel heb ik Stop met casten toegevoegd omdat ik niet zo’n lang alarmgeluid wilde, met 10 sec. vertraging en een startup van 5 sec. heb ik nu 5 sec. alarm. Mischien heb jij ook Stop met casten nodig?

image

geluid wat ik stream is maar 10 seconden, dat vind ik prima dus geen stop nodig.

Ik was vergeten om hier te melden. Maar heb de sirene opgelost door de gh speakers apart te laten schakelen.

Maar ik zit wel met het probleem dat Heimdall nog niet betrouwbaar werkt. Voorbeeld laatst was niemand thuis maar blijkbaar heeft een motion sensor iets gedetecteerd en sirene bleef maar loeien. Ook toen ik al thuis kwam en eigenlijk de sirene zou moeten stoppen (zie laatste flow).

Wellicht dat mijn flows niet goed zijn ingericht, zien jullie een fout?