Shelly wave 2pm koppelen lukt niet

Beste Homey gebruikers,

Ik wil graag mijn Shelly wave 2 pm toevoegen in Homey. Het is een z-wave apparaat.

Ik moet deze twee keer in de leermodus zetten waarna ik een koppelcode moet invoeren. Nadat ik de koppelcode heb ingevoerd geeft de Shelly met twee keer een aan uit signaal aan dat hij verbonden is. Er knippert ook een groen lampje.

Alleen Homey zegt vervolgens dat er een fout is in de communicatie en dat het apparaat niet gekoppeld kan worden.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit op kan lossen?

Groetjes Erwin

Wellicht dat de Shelly-switch als onbekend apparaat staat in je lijst met Z-Wave apparaten. Zie: Homey Developer Tools . En zul je hem daar eerst weg moeten halen, om hem daarna opnieuw te koppelen.

Aanvullende tips,
Bij mijn weten moet je z-wave apparaten praktisch tegen Homey aan houden tijdens het pairen.

Verdere z-wave knowledge base artikelen:
https://support.homey.app/hc/en-us/search?utf8=✓&query=z-wave

Bedankt voor de reactie, ik zie bij mijn z wave apparaten inderdaad een unknown device. Als ik op de drie stipjes klik kan ik deze helaas niet verwijderen. Deze optie kan ik niet aanklikken. Als ik verder naar beneden ga op de pagina staat er ook nog een optie met remove all unknown devices. Als ik deze aanklik geeft hij aan dat er geen unknown devices zijn verwijderd. Zijn er nog andere opties om hem te verwijderen?

Wellicht dat deze info helpt:

Eerst de Heal-optie proberen totdat Remove beschikbaar komt. En gebruik van de Remove any device-optie.

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Excuses voor het verkeerd plaatsen van mijn vraag. Uiteindelijk is het opgelost door mijn hele z wave netwerk te resetten. :+1:

1 Like