Shelly 1PM geeft geen waarde meer aan bij kaart "EN"

Hallo allemaal,

Op mijn wasmachine en droger op zolder maak ik gebruik van 2 shelly 1pm die ik in combinatie van mijn Homey de melding laat maken wanneer deze klaar zijn. Tevens had ik dmv virtuele knop een actie uitgezet dat indien ik de vraag stelde aan mijn Google Hub of 1 van de machines nog draaide hij controleerde wat het vermogen was en aangaf of deze wel of niet draaide. Dit werkte perfect tot voor kort helaas.

Toen ik de vraag stelde kreeg ik geen antwoord tot ik ben gaan kijken in de flow en wat mij verbaasde is dat waar voorheen in de “EN” ik kon selecteren bij shelly onder of boven een bepaalde waarde te meten mij enkel de optie word gegeven of deze aan of uit staat.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee ? is er bij shelly wat veranderd?

Ook niet onder EN → Logica → is groter dan → druk op de tag → vermogen van je apparaat?

Ja moet het maar zo proberen voorheen zat dat dus in de Shelly kaart zelf

Nee hoor, heeft er nooit ingezet. Je kan die bereiken zoals @DidierVU aangeeft.

Ehm jawel heeft er wel in gezeten heb dan ook tot voor kort de flow zo werkend gehad en het is dat ik hem nu heb verwijderd anders had ik het laten zien. Maar ik ga de logica zeker uitproberen thanks voor het advies

Ik ben de ontwikkelaar van de Shelly app en denk aardig goed te weten wat ik wel en niet heb toegevoegd … :wink:

Je vergist je.

Ik twijfel geen seconde aan de kennis van jou of van een ander. Maar kan er een mogelijkheid zijn dat er toch wat is veranderd ?of dat nou in de Shelly of wel in de Homey app is geweest. Gedurende jaar heeft deze optie zoals uitgelegd prima gewerkt tot ik geen response meer kreeg. Ben gaan zoeken naar het probleem en zie dan dat in tegenstelling tot de voorgaande kaarten de optie niet meer terug zie. Ontken dan ook niet dat je me aan het denken heb gezet dat ik toch twijfel of ik het mis had. Dit heeft me aan het zoeken gezet en heb dus de printscreens gevonden die ik destijds met iemand anders heb gedeeld waarin precies de optie tevoorschijn komt. Ik weet voor 99,9 % zeker het zo te hebben gedaan en altijd zo ermee te hebben gewerkt. Maar zoals gezegd ik ga aan de slag met de logica kaarten.



Zou kunnen dat deze flow cards vanuit een andere app die extra flow cards aan capabilities toevoegd komen. In ieder geval niet vanuit de Shelly app en voor zover ik kan nagaan ook niet door Homey zelf. Sowieso in de huidige SDK3 versie niet maar volgens mij ook niet in het verleden. Waarschijnlijk heb je dus ooit een extra app geïnstalleerd gehad die dit heeft toegevoegd.

Ik heb net zelf even gekeken en een Shelly 1PM toegevoegd. Deze trigger cards zijn gewoon beschikbaar in zowel de web app als de Web UI na het toevoegen van de Shelly 1PM. Wel vreemd dat ze niet gedocumenteerd zijn als standaard flow cards maar ze zijn er dus wel.