Sensor om lucht vuurkolf te detecteren?

Heb je geprobeerd om dat programma te installeren wat wordt aangehaald in de link die ik deelde?

Ja dat heb ik gedaan. Moest daar eerst een account voor aanmaken op Mi Home. Vreemde is dat deze sensor daar niet in voor komt. De sensor is wel beschikbaar via Qingpiong en daar moest ik ook een account aanmaken. Wanneer ik de app gebruik waarvan je de link doorstuurde, kan ik wel inloggen maar het scherm blijf blanco.

Mi home vevs
Installeer deze op Android. Staan alle mi home devices in en in de plugins bij extra instellingen > netwerk staat het ip adres + token
Ps: server op Duitsland zetten en taal op NL of EN

Ik zal daar naar kijken. Gaat een uitdaging worden aangezien de pagina er nogal vreemd uit ziet en alles is in het Russisch.

Pagina vertalen of anders deze onderin aanklikken:
СКАЧАТЬ ВЕРСИЮ nummer

Het is gelukt om de token te verkrijgen. :relaxed:
Maar helaas loop ik direct tegen het volgende probleem aan. Ik heb dus het ip adres en de token.
Deze wil ik invullen in de Homey app: Xiaomi Mi Home.

Nadat ik deze heb ingegeven bij het toevoegen van het apparaat: PM2.5 Air Monitor krijg ik de volgende melding wanneer ik op " Test verbinging" druk: device power is not a function.

Ik denk dat deze sensor nieuwer is dan de app op dit moment support. :sweat_smile:

Klopt dan is hij nog niet ondersteund.
Je zou de dev kunnen vragen hem toe te voegen, in het topic van Mi Homey staat ergens zijn telegram link waarop hij bereikbaar is.

Ik ga het proberen, maar zie dat er al meer dan een jaar geen update meer voor is geweest.
Mocht dit niet lukken dan moet ik eens gaan uitzoeken of het mogelijk is om een sensor die via Homekit is aangemeld, de data daarvan uitgelezen kan worden in Homey. Dacht even dat het mogelijk zou kunnen zijn met de Homekit Controller app, maar daar kan ik deze sensor niet op toevoegen. Ook daar zal ik een verzoek neerleggen tot het opnemen van de sensor. :sweat_smile:

Dit is de sensor die ik graag wil toevoegen in Homey: Qingping Air Monitor Lite
Misschien dat iemand nog een idee heeft hoe dit te doen. :wink:

De app wordt wel geupdate, alleen wordt alleen in de community store gepubliceerd. Recent nog een update geweest.

Ohw dat wist ik niet… dit is nieuw voor me :sweat_smile: Moet ik even uitzoeken hoe ik die app dan geïnstalleerd krijg. :sweat_smile:

Hier de link naar de store: Homey Community Store
Verder installeer je dan de app op je Homey (volgens mij via je PC) en kun je via de website de apps uit de community store installeren.

De site had ik gevonden en de app ook, maar de install button is grijs en kan daar niet op drukken. Was al aan het kijken of ik ergens eerst in moest loggen met mijn Homey account. :stuck_out_tongue:

Ben er inmiddels uit… Moest eerst nog een App op mijn Mac installeren. :wink:

Ik heb bovenstaande gelezen, maar kom er niet helemaal uit, welke stappen heb je doorlopen om de Qingping air lite monitor toe te voegen?

Achteraf gezien is het best simpel.
Volg de volgende stappen om de sensor te installeren binnen Homey en de QingPing app:

  • Installeer de app HomeKit Controller app.
  • Installeer de app HomeyKit
  • Koppel de Sensor met HomeyKit via de Woning

Na het koppelen van de Sensor is deze zichtbaar in de QingPing app en in Homekit.

  • Delete de Sensor in Homekit
  • Voeg nu de Sensor toe via de HomeKit Controller app.

De Sensor is nu ook weer via HomeyKit zichtbaar in Homekit en blijft zichtbaar in de QingPing app.
Ook is het nu weer mogelijk om via de QingPing app de Sensor settings aan te passen en de firmware te updaten.

1 Like

Ha @RobvandeGoor meestal kom ik er met deze aanwijzingen wel uit, heb ook dit draadje gevolgd, maar krijg t niet voor elkaar:

Situatie:

  • Qingping app staat de sensor er in (zowel als Homekit als als Stan-alone)
  • Beide apps geïnstalleerd op Homey
  • Homekit Controller app: heb alle soorten wel geprobeerd toe te voegen (Sensor | Generic : Bridge) maar zonder resultaat

@Wout_van_den_Dool , Ik denk dat het bij je in het begin niet goed gaat.
Je kunt de sensor niet 2x toevoegen. Of het is stand alone via de QingPing app of je voegt hem toe via Homekit.

Dus om te beginnen de sensor wifi settings verwijderen. Dan sensor toevoegen als Homekit sensor in de QingPing app zodat deze zichtbaar wordt in Homekit.

Zodra dit gelukt is verwijder je de sensor in Homekit (dus niet via de QingPing app de sensor verwijderen).

Daarna kun je de sensor toevoegen via de HomeKit Controller app.
Zorg er wel voor dat je de laatste versie van de HomeKit Controller app hebt V1.0.9.

1 Like

@RobvandeGoor
Hallo Rob,
Bedankt voor je beschrijving.

Alles gaat goed tot hier:
“Daarna kun je de sensor toevoegen via de HomeKit Controller app.
Zorg er wel voor dat je de laatste versie van de HomeKit Controller app hebt V1.0.9.”

Als welk apparaat moet ik hem hier toevoegen? Generic en sensor geven beiden “Er zijn geen nieuwe apparaten gevonden”
Ik heb ook nergens een code gekregen, de sensor heb ik gescand en de sensor is zichtbaar in de woning in de iphone app.

Ik heb Homekit controller versie 1.0.9 draaien.
Waar heb ik HomeyKit voor nodig? Deze heb ik ook geïnstalleerd.
Bedankt!

@cautje

Je moet de sensor eerst verwijderen in Homekit in je woning app op je iPhone/iPad of Mac. Daarna kun je de sensor pas toevegen via de HomeKit Controller app in Homey.

Wanneer je dit gedaan hebt dan kun je daarna via de HomeyKit app in Homey de sensor weer toevoegen aan HomeKit op de iPhone/iPad of Mac.

Als je dit gedaan hebt dan zie je de sensor weer in de QingPing app op je iPhone verschijnen.

1 Like

@RobvandeGoor Bedankt voor je hulp!

Ik heb hem verwijderd uit “Home” op de iPhone.
Dan ga ik naar de homekit controller app en voeg een nieuwe “sensor” toe.
Installeren en dan geeft hij terug, “Er zijn geen nieuwe apparaten gevonden”

Ik heb het idee dat ik nog iets mis is het hele gebeuren.
Ergens las ik wat over een pincode maar die heb ik norgens nodig gehad ook aangemaakt. De air sniffer heb ik aan gemaakt als homekit apparaat in de qingping app.

Bedankt!


@cautje,

We gaan even een paar stappen terug, ofwel naar de begin situatie. Voer alle hieronder gegeven stappen uit, maar we beginnen eerst om de wifi settings van de sensor te resetten zodat je de sensor opnieuw aan kunt melden bij Homekit in de woning app op je iPhone.

Nadat je de reset hebt gedaan zul je zien dat de sensor niet meer in Homekit staat op je iPhone en ook niet meer in in QingPing app.

  • Koppel nu via de KingPing app opnieuw de sensor.
  • Check in Homekit (Woning app) op je iPhone of ook daar de sensor weer zichtbaar is.

Wanneer de sensor zichtbaar is in Homekit (Woning app) en QingPing, dan kun je doorgaan met de volgende stap:

  • Verwijder de sensor in Homekit (Woning app. Dus niet via de QingPing app de sensor verwijderen).

Om de sensor te installeren (zichtbaar te maken) binnen Homey en ook weer zichtbaar te maken in de QingPing app moet je de volgende stappen doorlopen:

  • Installeer de app HomeKit Controller app V1.0.9. (Indien je deze er al op hebt staan, ga naar settings en herstart de app).
  • Installeer de app HomeyKit app (V4.0.0 beta). (Indien je deze er al op hebt staan, ga naar settings en herstart de app).
  • Voeg de sensor toe via de HomeKit Controller app.

Nadat je dit gedaan hebt, heb je ook weer de mogelijkheid om de sensor toe te voegen aan Homekit.

  • Selecteer de sensor in de HomeyKit app (zie Configureer app, Apparaten) en druk op toevoegen.

Nu de Sensor weer zichtbaar is de Homekit (Woning app) is deze ook automatisch weer zichtbaar in de QingPing app.
Ook is het nu weer mogelijk om via de QingPing app de Sensor settings aan te passen en de firmware te updaten.

Ik hoop dat het je nu wel lukt om via deze stappen de sensor toe te voegen.

1 Like