Scenes aanmaken in Hue of in Homey?

Hi, ik ben redelijk nieuw dus vergeef als ik dingen vraag die voor de hand liggen. Ik ben al een paar dagen flink op zoek in de community maar loop toch tegen wat zaken aan.

Ik heb een tweedehands Homey Pro 2019 gekocht om eens te beginnen in het Homey ecosysteem. Ik heb thuis een Hue netwerk voor lampen, motion sensors, schakelaars en stopcontacten. Daarnaast heb ik was Ikea spul. Ik zat/zit voornamelijk in het Apple-Home systeem.

Mijn eerste vraag gaat over het aanmaken van scenes. Er is heel wat beschreven in de community over Hue dus ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer. Situatie: Ik heb er heel wat scenes aangemaakt (slapen, TV kijken, opstaan, etc). Ik vroeg me af wat verstandig is: scenes in Hue maken en deze triggeren in Homey, of alle scenes namaken in Homey?

Dank alvast!

Het mooie van Homey is dat je verschillende apparaten met verschillende protocollen van verschillende leveranciers kan bundelen en met elkaar kan laten samenwerken (flows). Ook kan je met Homey al deze verschillende apparaten in één console/GUI/App bedienen en beheren.

Met Hue kan je (AFAIK) alleen Philips apparaten inregelen.

Ik zal zeggen Homey gebruiken, alle apparaten koppelen en flows maken in Homey :grin:

Groeten!

Het kan inderdaad verwarrend worden zodra je een actie voor een lamp in je HUE app gaat starten- of stoppen en tevens je ook Homey flow’s voor diezelfde lampen hebt. Bij mijn 27 HUE lampen heb ik voor alle lampen in de HUE app alle acties op UIT gezet en alleen ‘herstel na stroomuitval’ aangezet. Daarna Homey flow’s gemaakt om ze aan te sturen. Zou Homey eens niet werken kan ik altijd nog via de HUE app de lampen bedienen, maar Homey doet al het werk. :wink:

Hoi! En kan je deze flows dan aanroepen via google? Dus niet hey Google: start flow tv scener maar bv hey Google: zet tv scene aan :slight_smile:

Ja dar kan. je maakt de flow in bomey favoriet. (Niet in een folder plaatsen maar in de root)t. Je synchroniseert homey met google (settings synchroniseren google) Vervolgens roep je de flow aan in google home mbv automatisering. Maak een trigger en bij acties kies je smarthome apparaten → scenes. → settings toevoegen. Daar vind je dan de gamaakte favoriete flows