Salus smart home med homey nån fått att fungera?

Tack i förväg

Det finns ingen app skriven för den än. Du får kontakta utvecklarna och kolla om någon är intresserad

Var skall man få tag på utvecklarna?

mail@salus-controls.se. Det bästa är att få en officiell app.

Hej där, har du någon av deras Zigbee enheter så kan du prova att para den som generell Zigbee.

Fungerar det så är det nog inte allt för svårt att fixa en app för produkterna. :slightly_smiling_face:

Hei ja homey hittar skilt nog termostaterna smartpluggar mmmm , men som nykomling är jag mycket dålig att laga en app :pensive:

ti 11. helmik. 2020 klo 0.41 Johan Bendz via Homey Community Forum athom@discoursemail.com kirjoitti:

Gatewayn är genom cloud också styrbar så Via sen vähän säkeet också möjligen änklast att få contact men kräver väl en kunskap för det också

ti 11. helmik. 2020 klo 0.41 Johan Bendz via Homey Community Forum athom@discoursemail.com kirjoitti:

Det är nog svårare att få till en integration via gateway, det krävs ett tillgängligt API för det och helst ett dokumenterat och öppet sådant…

Att du kan lägga in enheter är en bra start. Var har du köpt enheterna och hur kommer det sig att du väljer just dessa? Jag ser på deras sida att de har en hel del saker. Eventuellt skulle jag kunna ge mig på att bygga en app…

Hei jag Valde salus för deras utrustning är Merja me at att hålla värinen i jouset stabilt , Dick höra att se kommer smart IT med meta smart home utrustning exempelvis 3fas strömmätare mm. Smartpluggar ja kädet hur mycket energi går åt allt i appen mm. Salus säljs AV VVS äterförsäljaren och VVS inst@llations företag. Inte billigaste men stabilt system. Så jag tror många har deras produkter. On man söker Bara i netet på termostaten så tycks många använda SIG av den. :slight_smile:

ke 12. helmik. 2020 klo 1.37 Johan Bendz via Homey Community Forum athom@discoursemail.com kirjoitti:

@Niklas_Welin, måste bara fråga… översätter du till Svenska från Finska eller annat språk? Det är svårt att förstå de texter du skriver.

Hei, såg ditt meil , Nä alltså har telefonen på finska så den blandar ihop texten rättskrivningen om man inte kommer ihåg att checka , finlandssvensk så modersmålet är svenska :grin::blush:

ke 19. helmik. 2020 klo 18.19 Johan Bendz via Homey Community Forum athom@discoursemail.com kirjoitti:

1 Like

Hei igen kom att se att under home wizard finn’s heatlink produkter och deras ser lika ut som Salus produkter Salus har redan integration till amazon förmodligen google snart. Tror du detta skulle bars till hjälp om man skulle få integration till homey ? Många har salus på andra forums så det skulle nog vara en stor grej att få integration.

Hej.
Homewizard appen ansluter till Homewizard hubben och plockar in övriga enheter den vägen. Är det en sådan lösning du vill ha eller vill du ansluta enheterna direkt till Homey?

Vill ansluta salus gatewayn direct till homey , tänkte bara att när jag såg heatlink I mistag. Så tänkte jag att måntro kunna använda sig på nåt sätt av denna när produkter troligtvis samma ? Eller möjligt att Göran en API så homey direct kunde anslutas till salus. ?

Alltså har ingen homewizard