Sähköpatterien ohjaus

Hei,

Olen juuri tutustumassa ja rakentamassa älykotia itselleni.Olisiko sinulla tietoa löytyykö Homey Pro malliin sisäkäyttöön tulevaa sähköpatteria?

Mistä tiedän mikä on uusin versio laitteesta ja ohjelmistosta? Power.fi myy nimellä HOMEY-EU-02-PRO.

Mitä sähköpatteria meinaat? Siis lämmityskäyttöön tulevaa? Ainakin Clas Ohlson myy Wifi ohjattavia
Adax merkkisiä lämpöpattereita, joihin löytyy Homey :lle moduuli. Adax WiFi App for Homey | Homey

Tuo mainitsemasi powerin Homey on Pro versio. Huomaa että poweri myy myös “kevyempää” Homey versiota. En suosittele ostamaan sitä, hintaero pieni ja pro versiossa enemmän jerkkua.

Homeyn ohjelmistoa päivitetään jatkuvasti, joten sillä mikä kaupasta ostettavassa laitteessa on ohjelmistoversio ei oo mitään väliä.

Hei,

Olen juuri hankkinut uuden Homey Pro:n ja olisi seuraava ongelma:

Minulla on mökillä TP-link Deco X50-4G reititin jonka kautta pääsen säätämään mökin Adax wifi-lämmittimiä. Nyt säädän mökin lämmittimiä kotoa käsin iphonella Adaxin omalla apilla.
Homey tukee Adaxin lämmittimiä mutta en saa niitä etänä kytkettyä Homeyhyn. Koitin hakea tuota TP-linkin purkkia mutta sitä ei löytynyt.

Olen aiemmin hankkinut Tuyan wifi lämpötila/kosteusantureita mutta niitäkään en saa liitettyä tähän uuteen Homeyhyn.

Tarkoitus olisi ohjata mökin wifi-pattereita lämpötilan ja kosteuden mukaan.

Mitä pitäisi tehdä jotta tuo patterien ohjaaminen onnistuisi Homeyn avulla joka on kotona?

Puhdas arvaus, pitäisikö Homey olla samassa verkossa Adaxien kanssa? Ainakin tämä vanha pallomallinen ei osaa ottaa oman verkon ulkopuollelle yhteyttä ellei sitten kerro ip-osoitetta asetuksissa. Kaikki appsit eivät tuota tue. Voiko kyseisellä reitittimellä muodostaa vpn-putken kodin verkkoon, jotta homey ja patterit olisivat samassa verkossa?

Hei,

Toivottavasti sait patterin liitettyä Homeyhyn. Itsellä on kotona varastossa adax, laitan tähän nyt myöhässä muillekin tiedoksi miten muistelisin että tuo tehtiin.

Ensin adax käyttöön heidän omalla appilla puhelimessa. Sitten niiden tunnarit taidettiin antaa Homey sisälle adax appiin. Muistaakseni se oli virallinen valmistajan kehittämä eli kun kontrollinsiirtyy Homeyhyn samaan aikaan adax appi kännykässä kertoo että hallinta nyt Homeyssä.

Sitten vaan automaatiota tekemään. Mulla on advanced flow jota kontrollin varastonlämmitys yes/no muuttujalla. Se aktivoituu yes tilaan kun on talvi ja lämpötilat putoaa ulkona riittävästi. Ja kun lämpötila ulkona nousee riittävästi, menee lämmitys no tilaan … ja asetukset erillisissä haaroissa toimivat kun lämmitys yes tilassa, pyydetty lämpötila jne muita tietoja on muuttuvissa joita kätevä muutella vaikka kännykällä. Tsemppiä virittelyihin :+1:

1 Like

Just nyt tällä hetkellä on joku bugi päällä. Karkauspäivän jälkeen ei adaxit enää raportoi lämpöjä tai ota komentoja vastaan Homeystä. Muissa säikeissä asiasta keskusteltu.