Røykvarslere mot Homey Pro

Hei
Finnes det noen røykvarslere som både kan seriekobles mot hverandre, men også benyttes mot Homey Pro. Finner flere som kan seriekobles via Homey, men da ikke direkte med hverandre.
Har søkt litt rundt, men ikke funnet noen ennå. Elektroimportøren hadde ingen.

Jeg bruker denne typen: Luxorparts Trådløs røykvarsler 2-pk. - Røykvarslere | Kjell.com og appen “Flamingo” . Fungerer fint. Får ikke sett hvilken røykvarsler som har løst ut. Seriekobles utenom hub.

jeg bruker Cavius med Cavius hub. De er seriekoblet med hverandre, og til sin egen hub. Tanken er å bruke IFTTT for å koble dem mot Homey. Det er IFTTT-funksjonalitet i huben, men jeg har ikke testa det så mye enda. Når jeg kjøpte røykvarslere, ble jeg sterkt frarådet å bruke varslere med z-wave seriekobling, da dette bruker mye effekt og gjør at batterilevetiden er kort (i følge de som selger andre typer røykvarslere).

https://www.elektroimportoren.no/heatit-z-wave-z-smoke-roeyk-og-multisensor-230v-hvit/4512689/Product.html

Dyr sak, men opptil 6 stk seriekoblet som virker med Homey Pro. De snakker med hverandre selv om Homey pro er offline. Er og en batteriversjon. Har ikke disse selv.

Hei, jeg har kjøpt disse men får ikke lagt de til homey pro 2023, noen som har noen tips?
Paret røykvarslerne sammen så de fungerer uten hub, det gikk greit, men skjer ingenting når jeg skal legge til flamingo enhet i homey, ingen respons i homey når jeg trykker på røykvarsleren. Hjelp? Noen som har fått det til? Hva gjorde dere?

Om det er en HP23 du har, prøv å hold varsler over HP og aktiver test knapp. Burde komme inn da.

Hei og takk for hjelpen.
Hvis jeg holder den rett over, eller setter den oppå HP23, fungerer det som du sier. Men hvis den har avstand større enn ca 10cm så mottar ikke Homey signal virker det som. Virker altså ikke hvis røykvarsler henger i taket feks.
Synes dette virker snodig, da de klarer å motta signal fra hverandre på tvers av rom og etasjer. Så da tyder det på at mottak hos HP23 er dårlig?

Får heller ikke til at det kommer varsel fra homey hvis jeg løser ut en av de andre, selv om det virker når jeg løser ut den som står oppå homey, og de løser hverandre ut.
Så for nå får jeg kanskje nøye meg med at de er seriekoblede, men litt kjedelig…

Mottak for HP23 er dårlig (men hørtes dårligere ut på din enn min), må ha fri sikt til hele oversiden av HP23 for å få det til å fungere med varsler i tak. Hvis jeg løser ut en annen enn den som er ved Homey, så varsler Homey når den like ved løses ut via seriekoblingen, så din erfaring er igjen ulik min.

Jeg har kjøpt de samme, koblet de i serie og testet at alle trigger alle. Jeg har så koblet hovedenheten/hovedalarmen til Homey, og jeg får varsel dersom jeg tester hovedenheten. Men dersom jeg starter alarmen med en av de andre enhetene få jeg ingen varsel i Homey, selv om hovedenheten også piper. Noen andre som har samme problem, eventuelt en løsning?