Røykvarslere fra Futurehome

Hei. FH brukar som vurderar homey. Har FH sin røykvarsler, 4stk. Er det slik å skjønne at med FH- appen så kan disse kobles direkte mot homey uten å beholde FH-SENTRALEN? Eller må dei være knytta til Homey via den sentralen? På forhånd takk :blush:

Hei og velkommen til Homeyl

Det er helt riktig forstått, ved å bruke Homey sin offisielle “Futurehome app” så kan du legge til FH røykvarslere direkt til Homey uten FH hubben😏

Vær obs på at Homey Bridge kun støtter “Offisielle/ Homey Cloud apps” mens Homey Pro støtter også “Community Apps”.

Hei, Har lagt inn Futurehome sine røykvarsler i Homey. Men stusser litt i korleis de skal settes opp mellom hverandre. Hva anbefaler dere? Gruppe 2 eller 3 i assosiasjonsgrupper? eller opprette en Flow? for å sikre at de gir alarm på tvers når en får alarm.

Hei og velkommen til Homey!

Hvis du har flere enheter så er det en fordel at disse snakker direkte med hverandre slik ved et utfall av Homey så vi de fremdeles fungere med hverandre. Derfor anbefales ikke flow som eneste kommunikasjonsvei men som kan brukes i tillegg til assosiasjon.

Ifølge manualen så er Gruppe 1 forbehold kun Homey mens Gruppe 2 kan brukes til assosiasjon med en annen enhet .

Her er litt info ang assosiasjoner i Homey:

Takk for informativt svar! Eneste så er dumt, er at det står maks 4 enheter. Eg har totalt 6.stk. Så kulle vært mulig å lagt til 5.stk. Ser det er mulig på et annet anlegg som har Heatit sine branndetektorer.

1 Like

Hyggelig å kunne hjelpe! :wink:
Jeg stusset også litt på det siden manualen sier «maximum node: one».
Men hva om du setter opp to grupper med tre enheter hver?
For eksempel:
– Enhet 1 (1. etasje) varsler Enhet 2 og 3 (2. etasje),
– Enhet 4 (2. etasje) varsler Enhet 5 og 6 (1. etasje).

Da får du i det minste en form for «failsafe» hvor varsling skjer mellom enhetene som er lengst fra hverandre.

Et alternativ (dersom det er mulig i praksis) kan være å la enhetene varsle i serie:
Enhet 3 varsler Enhet 4, som igjen varsler 5, og så videre. Her må du bare prøve deg fram tenker jeg :smirking_face: