Hei,
Noen som vett om det er mulig og koble til eksisterende Futurehome system til Athom homey pro?
Vurderer og bytte pga begrensningene som er i FH. Men hadde ønsket og ikke måte flytte alle enhetene mine over manuelt.
Hei,
Noen som vett om det er mulig og koble til eksisterende Futurehome system til Athom homey pro?
Vurderer og bytte pga begrensningene som er i FH. Men hadde ønsket og ikke måte flytte alle enhetene mine over manuelt.
Hei,
alt må flyttes.
Basert på siste nyhet om at Futurehome ikke vil støtte videre oppdatering av appen sin i Homet…hva skjer med Appen til Futurehome i Homey Pro? Vil termostater, etc, fra Futurehome kunne fungere greit uten å kjøre egen app for Futurehome sine produkter i Homey? Eller vil vi være avhengig av at noen utvikler en ny app som støtter Futurehome sine produkter? Har 6 termostater, noen Futurehome 16A pille og flere røykvarslere jeg håper vil fungere i Homey i fremtiden. Pr i dag er det jo, takket være Futurehome sin Homey app, kun røykvarsleren som ikke fungerer i Homey. Resten fungerer fint med egne flow-cards.
Hei,
er vanskelig å si - men hvis de ikke offisielt støtter appen videre - så er det vel opp til en “ildsjel” i samfunnet til eventuelt jobbe videre / utvikle noe. Men jeg hadde nok ikke satset på det. Det er litt at utfordringene med device´s som er proprietære til ett system.
Seneste nytt mht fremtiden for Futurehome er at ny eier innfører abonnement 115kr/mnd for bruk av Futurehome. Da er det antakelig lite sannsynlig at det blir vedlikeholdt eller produsert en ny (gratis) Futurehome-app til Homey. Veldig uheldig…
Det finnes en integrasjon mellom Futurehome og Home Assistant: GitHub - runelangseid/hassio-futurehome2mqtt: Futurehome FIMP integration. Bridges FIMP messages to MQTT messages supported by Home Assistant
Denne bruker mqtt og jeg antar at dette vil fortsette å fungere lokalt selv uten abonnement.
Har foreløpig ingen erfaring med integrasjoner i Homey, men tror ikke dette er veldig komplisert å få til. I hvert fall ikke for bare enkel integrasjon av røykvarslerene deres
Interessant, dette! Er det noen som vet noe mer om dette, og evt om hvordan dette da integreres med Homey?
Hva er det forresten som ikke fungerer med brannvarslerene? Var en på Futurehome sin Facebook-side som skrev at han har fått lagt til en av disse i Homey som en vanlig z-wave-enhet. Håper jo at jeg kan erstatte huben helt med Homey
Mht termostatene forstår jeg det slikt at de blant annet at de mister en del av styringsmulighetene, blant annet valget mellom effektregulator og temperaturstyring. Som ellers er/var helt genialt med disse.
Appen er nå supportert (ikke av FH).
På elektroimportøren sine sider kjører de hardt på å få folk over på Homey. Kampanje nå hvor du får 1000kr rabatt dersom du leverer inn din gamle Futurehome Hub. I teksten står det at Homey støtter de fleste FH-enheter, og at Athom jobber hardt med å sørge for støtte til resterende enheter innen kort tid. Hvilke enheter som er “resterende” vites ikke.
Vil tro at brannvarslerene er høyt prioritert, siden mange har dem og de er veldig gode. De er visstnok støttet i Home Assistant, så det burde ikke være så veldig vanskelig å få til.
Venter i spenning
Oppdatering:
Det har nå blitt støtte for nesten samtlige Futurehome produkter i Homey
Futurehome App
HAN måler skal også være støttet da ved bruk av Develco Products appen.
Det jobbes også med offisiell støtte av Futurehome Charge elbillader: