Hei,
Noen som vett om det er mulig og koble til eksisterende Futurehome system til Athom homey pro?
Vurderer og bytte pga begrensningene som er i FH. Men hadde Þnsket og ikke mÄte flytte alle enhetene mine over manuelt.
Hei,
Noen som vett om det er mulig og koble til eksisterende Futurehome system til Athom homey pro?
Vurderer og bytte pga begrensningene som er i FH. Men hadde Þnsket og ikke mÄte flytte alle enhetene mine over manuelt.
Hei,
alt mÄ flyttes.
Basert pĂ„ siste nyhet om at Futurehome ikke vil stĂžtte videre oppdatering av appen sin i HometâŠhva skjer med Appen til Futurehome i Homey Pro? Vil termostater, etc, fra Futurehome kunne fungere greit uten Ă„ kjĂžre egen app for Futurehome sine produkter i Homey? Eller vil vi vĂŠre avhengig av at noen utvikler en ny app som stĂžtter Futurehome sine produkter? Har 6 termostater, noen Futurehome 16A pille og flere rĂžykvarslere jeg hĂ„per vil fungere i Homey i fremtiden. Pr i dag er det jo, takket vĂŠre Futurehome sin Homey app, kun rĂžykvarsleren som ikke fungerer i Homey. Resten fungerer fint med egne flow-cards.
Hei,
er vanskelig Ă„ si - men hvis de ikke offisielt stĂžtter appen videre - sĂ„ er det vel opp til en âildsjelâ i samfunnet til eventuelt jobbe videre / utvikle noe. Men jeg hadde nok ikke satset pĂ„ det. Det er litt at utfordringene med deviceÂŽs som er proprietĂŠre til ett system.
Seneste nytt mht fremtiden for Futurehome er at ny eier innfĂžrer abonnement 115kr/mnd for bruk av Futurehome. Da er det antakelig lite sannsynlig at det blir vedlikeholdt eller produsert en ny (gratis) Futurehome-app til Homey. Veldig uheldigâŠ
Det finnes en integrasjon mellom Futurehome og Home Assistant: GitHub - runelangseid/hassio-futurehome2mqtt: Futurehome FIMP integration. Bridges FIMP messages to MQTT messages supported by Home Assistant
Denne bruker mqtt og jeg antar at dette vil fortsette Ă„ fungere lokalt selv uten abonnement.
Har forelÞpig ingen erfaring med integrasjoner i Homey, men tror ikke dette er veldig komplisert Ä fÄ til. I hvert fall ikke for bare enkel integrasjon av rÞykvarslerene deres
Interessant, dette! Er det noen som vet noe mer om dette, og evt om hvordan dette da integreres med Homey?
Hva er det forresten som ikke fungerer med brannvarslerene? Var en pÄ Futurehome sin Facebook-side som skrev at han har fÄtt lagt til en av disse i Homey som en vanlig z-wave-enhet. HÄper jo at jeg kan erstatte huben helt med Homey
Mht termostatene forstÄr jeg det slikt at de blant annet at de mister en del av styringsmulighetene, blant annet valget mellom effektregulator og temperaturstyring. Som ellers er/var helt genialt med disse.
Appen er nÄ supportert (ikke av FH).
PĂ„ elektroimportĂžren sine sider kjĂžrer de hardt pĂ„ Ă„ fĂ„ folk over pĂ„ Homey. Kampanje nĂ„ hvor du fĂ„r 1000kr rabatt dersom du leverer inn din gamle Futurehome Hub. I teksten stĂ„r det at Homey stĂžtter de fleste FH-enheter, og at Athom jobber hardt med Ă„ sĂžrge for stĂžtte til resterende enheter innen kort tid. Hvilke enheter som er âresterendeâ vites ikke.
Vil tro at brannvarslerene er hÞyt prioritert, siden mange har dem og de er veldig gode. De er visstnok stÞttet i Home Assistant, sÄ det burde ikke vÊre sÄ veldig vanskelig Ä fÄ til.
Venter i spenning ![]()
Oppdatering:
Det har nÄ blitt stÞtte for nesten samtlige Futurehome produkter i Homey, bare vannlekkasjesensor som mangler og den er pÄ vei ![]()
Futurehome App
(Flyttet over til forrige innlegg)
Fungere FH charge pÄ homey nÄ? Sliter litt pÄ FH sin egen app med at fÄ den inn pÄ automasjon
Hei og velkommen til Homey!
FH Charge elbillader fungerer nÄ pÄ Homey, vÊr obs pÄ at den krever at man har bluetooth forbindelse med FH Charge nÄr man legger den til i Homey.
Les mer om dette i denne trÄden:
Adding the Futurehome Charge to Homey works a bit different from normal devices as it will only enter pairing mode when a specific Bluetooth command is received. To pair the Charge:
Takk for svar, da blir det vel bytte etterhvert.
Dumt vi betalte for FH innen vi viste om Homey.
Homey er gratis stÄr det, men det er kanskje bare engangsbelÞp som vises pÄ produktet siden?
Om man vil ha backup i skyene betaler man en liten mÄnedsbelÞp for det. Man kan ogsÄ kjÞre backup manuelt, og det er inkludert.
homey (bridge) er begrenset til 5 enheter, ellers mÄ man betale for premium abonnement. Homey Pro og homey pro mini (ikke til salgs i Norge ennÄ) er uten begrensninger og trenger ikke premium abonnement.