Homey Community Forum

Röstkommandon via Google Assistent?

Hej!
Jag Àr fÀrsk pÄ Homey, hÄller pÄ att migrera mig bort frÄn en Zipato-box.

Testar detta med röstkommandon frÄn Google Assistant och jag fÄr inte det att fungera klockrent.
Det verkar kÀnsligt pÄ vad man döper bÄde enheter och flows till?

Jag har en switch och en dimmer för tvÄ taklampor i hallen. Jag har gjort ett flow, som tÀnder och dimmar upp till vald nivÄ och ett flow som slÀcker motsvarande.

Dessa flow Ă€r lagda som favoriter i Homey. Döper dom till t ex “tĂ€nd ljus i hall”.
Kommandot "Ok, Google, aktivera “tĂ€nd ljus i hall” ger svaret “tĂ€nder switch i hall” och den ena lampan tĂ€nds (flow körs inte). försöker jag med andra namn pĂ„ flow, sĂ„ kan jag fĂ„ svaret att enheten Ă€r inte konfigurerad, alternativt att jag fĂ„r nĂ„n googlad text upplĂ€st.

Är jag helt ute och cyklar hĂ€r? Finns det nĂ„gra do:s eller don’t:s?

Prova att koppla ditt Flow till en Rutin i Google Assistant appen. DÄ kan du starta ett flow genom att sÀga en anpassad fras.

LĂ„ter som en bra idĂ©! Men
 hur gör man det?
Man ser ju inte sina flow i Google Assistant och man ser vÀl inte sina rutiner frÄn Google i Homey?

Edit: Korrigerar mig sjÀlv. Man ser tydligen sina flow i Google Assistant! Alex pÄ Homey sa annorlunda i en instruktionsfilm jag sÄg.
Tack för hjÀlpen!

Gott! Mycket enklare sÄ dÄ man endast behöver sÀga en kortare fras för att aktivera ett Flow. :+1:t2: