Hej!
Jag Àr fÀrsk pÄ Homey, hÄller pÄ att migrera mig bort frÄn en Zipato-box.
Testar detta med röstkommandon frÄn Google Assistant och jag fÄr inte det att fungera klockrent.
Det verkar kÀnsligt pÄ vad man döper bÄde enheter och flows till?
Jag har en switch och en dimmer för tvÄ taklampor i hallen. Jag har gjort ett flow, som tÀnder och dimmar upp till vald nivÄ och ett flow som slÀcker motsvarande.
Dessa flow Ă€r lagda som favoriter i Homey. Döper dom till t ex âtĂ€nd ljus i hallâ.
Kommandot "Ok, Google, aktivera âtĂ€nd ljus i hallâ ger svaret âtĂ€nder switch i hallâ och den ena lampan tĂ€nds (flow körs inte). försöker jag med andra namn pĂ„ flow, sĂ„ kan jag fĂ„ svaret att enheten Ă€r inte konfigurerad, alternativt att jag fĂ„r nĂ„n googlad text upplĂ€st.
Ăr jag helt ute och cyklar hĂ€r? Finns det nĂ„gra do:s eller donât:s?
Edit: Korrigerar mig sjÀlv. Man ser tydligen sina flow i Google Assistant! Alex pÄ Homey sa annorlunda i en instruktionsfilm jag sÄg.
Tack för hjÀlpen!
Detta krĂ€ver att Homey och Google Ă€r lĂ€nkade. Ăr dom inte det, sĂ„ finns det YT-filmer pĂ„ det.
Markera i Honey de flow du vill anvÀnda som favoritflow (Àr inte sÀker pÄ att detta behövs fortfarande)
GĂ„ till Google Home och skapa en rutin (Rutiner - Plustecknet)
âUtlösareâ Ă€r frasen du ska sĂ€ga för att trigga rutinen. Man kan lĂ€gga in flera.
à tgÀrder - LÀgg till ÄtgÀrd.
Anpassa hemenheter
âlĂ€gg till ljussĂ€ttningarâ (ljussĂ€ttningar = flow, dĂ„lig översĂ€ttning som gör att man lĂ€tt fastnar hĂ€r.)