Rolluiken automatisch openen als lux een bepaalde waarde heeft en de tijd na 7:15 is

Hallo,

ben volledig nieuw met homey en probeer enkele flows doch loop tegen een probleem aan .
Had graag de rolluiken in de morgen automatisch naar boven laten gaan als de lux waarde gelezen door een hue sensor >15 lux en de tijd is tussen 7:10 en 12 uur en niet op zaterdag en zondag.

dit lijkt niet te werken derolluiken gaan omhoog bij de ingestelde luxwaarde doch de tijd wordt genegeerd blijkbaar gaat omhoog om 6:50.
Ziet iemand de fout.

alvast dank
Leander

er zitten 2 nipples aan de rechter kant van elke conditie kaart (in jouw voorbeeld de tijd), waar de bovenste (blauwe) nippel de “waar” nippel is en de onderste (oranje) nippel de “niet waar” nippel is, dus je hebt nu alles behalve tussen 7:10 en 12:00.

Ook om nog iets bij na te denken:
Jou flow zal ook alleen activeren als het van onder tot boven de 15 lux wordt, niet nog vaker na de tijd.
Dus als alleen zoals jou voorbeeld te zien zal de rolluik nooit omhoog gaan.

inderdaad had niet zover gedacht , enig idee hoe dit op te lossen.

groeten
Leander

2 verschillende manieren:

1: je trigger (als) aan te passen naar “helderheid veranderd” en dan een extra logica conditie kaart toe te voegen “[[helderheid]] groter dan 15” die in de lijn zit.
2: een 2e lijn maken die triggered op een vast gestelde tijd (bijv 7.30) en dan een conditie kaartje zetten met “[[helderheid]] groter dan 15”

1 is voor de meeste oplossingen de beste optie, maar ik denk voor deze situatie is optie 2 de beste.

1 Like

hallo Caseda

bedankt voor de snelle reactie heb oplossing 1 eens opgesteld en ben benieuwd hoe het morgenochtend gaat verlopen. Optie 2 een 2e lijn aanmaken begrijp ik niet zo goed wat is lijn 1 dan.

mvg
Leander

Als je de tijd tijdelijk “tussen 20 uur en 21 uur” zet, kun je meteen ff testen, met ‘als helderheid veranderd’ trigger

gewoon zoals ik het letterlijk zeg, 2 lijntjes:

1 Like