Rode ledring voor ongeveer 1 minuut

Gisteravond zag ik in mijn ooghoek een rode schijn ik keek naar de homey en deze had een rode ledring, ik was zeer verbaasd van wat is er nu aan de hand stopt homey ermee, maar na ongeveer 1 minuut kwam de regenboog ledring weer terug.

Heeft iemand dit fenomeen ook al eens gehad, of betekend dit dat de homey er binnenkort mee uitscheid of een slecht voeding.

Ik zit nog op V1.5.13 en wilde vanavond de upgrade naar V2 doen, nu dan toch maar even wachten en kijken wat er gebeurd met de homey.

Ik draai V2 en heb deze rode ring ook meerdere malen zien verschijnen. Tot nu toe altijd binnen een minuut weer verdwenen zonder verdere problemen. Oorzaak? Geen idee.

Hier ook gehad met V2

Heb dit wel eens gezien inderdaad. Mijn vermoeden is dat op dat moment het systeem zo druk is met ‘iets’ dat het in panic mode gaat en dan daarna is het weer goed want de load is gezakt.

Het probleem dat jullie beschrijven lijkt me inderdaad het probleem met het geheugen waar een aantal mensen mee kampt. Ik zag dat @Jeroen_Somhorst mijn bericht in een ander topic heeft gelezen, maar zal het hier ook voor de anderen vertellen.
De rode ring is een crash van Homey. Recentelijk was er een probleem met het geheugen dat ‘vol liep’, waarna Homey het ook allemaal niet meer wist en even zichzelf opnieuw opstartte. Athom weet van het probleem met het geheugen en werkt(te?) aan een fix. Of dat is opgelost in de laatste firmware weet ik niet, maar ik lees van een aantal mensen dat ze geen problemen meer zien met het geheugen, of resettende Homeys. Bij mij had ik zo vaak de stroom eraf gehaald dat ik een ander adapter nodig had. Overigens netjes gekregen van Athom. Ook ik heb sindsdien geen crashende Homey meer.

Naar mijn idee is updaten naar de meest recente firmware een goede optie. Niet iedereen is even groot fan van Homey 2.x, maar blijven hangen met oude firmware gaat je ook niet vooruit helpen naar mijn idee. Als het probleem alleen bij de nieuwe 2.x zou liggen geef ik je overigens groot gelijk, maar als ik lees dat @Fred 1.5.13 draait, treft het ook de oude Homeys.

Anyway, ik hoop dat het zo wat duidelijker is voor iedereen. Meer info via de zoekfunctie.

1 Like

Mijn homey is al van 2017 en deze week was de eerste keer dat ik het zag die rode ledring daarvoor heb ik het nog nooit gezien.

Ik ben net 30 min geleden geupgrade naar homey V2.04 dus even kijken hoe alles in elkaar zit web flow ziet er goed uit en insights ziet er zeker goed uit, dus tot nu toe ben ik tevreden nog even kijken hoe het met meerdere tags in een kaartje zetten.