Ring deurbel in een flow werkt niet meer

Hier lijkt het weer te werken na de- en herinstall van de ring app in de Homey (2016).

Just tried to get the light bulbs on when somebody is using the ring. The test works. But unfortunately no result when the button on the ring is physically pushed.

Anyone know what the status of this issues is?

Ik heb sinds deze week een homey, ook de Ring app van Athom geinstalleerd.. flow gemaakt dat bij het aanbellen een lamp aan gaat.
De test gaat goed.

Alleen als ik dan op de ring deurbel klik.. wordt de flow helaas niet gestart..

Iemand tips? ik zie dat meerdere mensen hier al maanden geleden tegen aan liepen, maar helaas nog altijd niet gefixt?:frowning:

Blijkbaar zijn er aanpassingen gedaan aan de ring waardoor je bepaalde functionaliteiten alleen maar via alexa kan laten lopen.

dus mijn beeld is dat het je nu niet gaat lukken

1 Like

Jouw beeld klopt niet, Ring heeft geen aanpassingen gedaan waardoor het alleen met Amazon apparaten/diensten werkt. Bij mij werken de Ring apparaten, camera’s, deurbellen en alarm apparaten nog gewoon.

Ok, dan hoe krijgen we de flows die moeten starten bijvoorbeeld na het aanbellen van deurbel werkend?

Ik zou om te beginnen de ‘officiële’ Ring app verwijderen en dan mijn app installeren, alle informatie vind je hier: Ring Doorbell, Camera and Alarm support for Homey

Kijk vooral ook even in de FAQ hoe je problemen met notificaties op lost, denk dat het handig is om die instructie te volgen om schoon te kunnen beginnen.

@DaneedeKruyff

Ik heb de officiele app deinstalled, vervolgens die van jouw geinstalleerd.

Geauthoriseerd bij RING vervolgens bij het toevoegen van nieuwe apparaten krijg ik een “network request failed” melding :frowning:

rapport: d5382ca9-503d-48cf-b942-6d232feaf809

ps alle stappen die in Ring Doorbell, Camera and Alarm support for Homey staan heb ik gevolgd.. dus in de ring app zelf alle geauthoriseerde apparaten te verwijderen

Dat ligt niet aan de app natuurlijk. Die melding betekent zoveel als: “kan het apparaat niet vinden”.

Heeft je Ring misschien een ander IP adres dan voorheen?
Heb je dingen als PiHole of Adguard draaien?
vLAN’s in gebruik?
Staat “isolate members” uitgeschakeld bij je wifi instellingen?

… het gaat niet om de app van RING zelf, die doet het gewoon. .maar om de app geinstalleerd op homey waarmee je de apparaten toevoegd aan homey.. die zegt network request failed.. die gaat via de ring api je devices toevoegen .. en die doet het niet..
Met de ring app homey zelf lukt het wel

dus op al je vragen kan ik nee zeggen..

Jaaaaa maar dat snap ik hoor, Barry > daar zijn mijn vragen dan ook op gericht.
De Homey Ring app zegt dat hij geen Ring kan vinden, dus ergens onderweg is er iets (nog) niet goed ingesteld, geblokkeerd (PiHole etc. ), etc.

Dat de telefoon app van Ring ‘het wel doet’ betekent niet dat het met Homey dan ook meteen automatisch werkt. Was dat maar waar…

ah ok, nou nee ik heb geen adblockers geen pihole or whatsoever, ik zit ook niet op een gastenetwerk dus geen isolate members. Ik heb sinds kort een nieuwe ziggo router, op mijn oude en op deze werkte het allebei niet.

Ook wel apart, als ik authenticate met Ring krijg ik netjes de sms binnen waarmee ik de 2 factor authenticatie kan doen, homey geeft vervolgens aan dat de autorisatie gelukt is. Echter als ik dan in de ring app ga naar geautoriseerder gebruikers, staat daar geen nieuwe geautoriseerde user bij :frowning:

Ik ben maar weer terug gegaan naar de app van Athom, maar die registreerd helaas geen bewegingen meer en acties :frowning:

Poeh, dan zou ik zo niet weten wat er nu verkeerd gaat.
Mocht je het nog willen proberen, met die Ring app, dan kun je het het beste even in het Ring app topic van Danee vragen: