RGBW LED-strip aansturen met Homey

Misschien wil 1 van jullie dat apparaat toevoegen als onbekend Zigbee apparaat en dan het ID enzo hier even neerzetten?

Gledopto
Gl-c-007
Apparaat 528

En dan zoiets als dit:

Die staat er bij in versie 1.1.4 alleen als 008:

  "productId": [ "GLEDOPTO", "GL-C-008" ],
  "deviceId":  528,
  "profileId": 49246,

Misschien kan @MarcoRuiter hier een keer naar kijken?

Er is al een pull request voor: https://github.com/mruiter/com.gledopto/pull/36 , dus de code ervoor is geschreven. Met een CLI install kun je het dus laten werken. Staan er nog een paar meer klaar (009 en de GL-B-001ZS Candle Bulb), dus hopelijk kan @MarcoRuiter een keer een update maken…

Voor wie het niet kent: naast installatie vanuit de app-store kun je ook handmatig apps op de Homey zetten door via een commando-regel gewoon de code naar het apparaat te sturen. Zo kun je zelf apps aanpassen als je daar handig in bent, of niet-officiele versies van apps installeren. In dit geval heeft iemand de originele code van de Gledopto-app bewerkt om deze led-strip te laten werken. Dat is dus niet officieel door Athom getest en goedgekeurd, maar werkt meestal wel gewoon.

Hoe je dat doet staat hier: [HOW TO] CLI install method (even helemaal doorlezen, want halverwege staan nog wat wijzigingen t.o.v. de beginpost)

Voel je je daar niet prettig bij, dan wordt het even wachten op een update

2 Likes

Tnks voor de volledige info !

Ik heb een boekenkast met 5 planken van 90cm breed.
Die wil ik graag allemaal voorzien van een ledstrip.

Criteria:

  • rgbww
  • integreerbaar in Homey eventueel met Hue
  • zigbee netwerk bijna vol, mits compatible met Hue liever een ander protocol
  • goedkoop
  • niet te veel adapters, gezien ik 5 strips aan wil sluiten

Iemand een idee om me op weg te helpen?

Is deze controller misschien iets voor je: RGBWW WiFi LED controller

En deze LEDstrip: RGBW LEDstrip

De LED Controller kun je via de Homey app “Magic Home WiFi LED controller” bedienen.

@Otter Zigbee heeft zou een limiet van ong. 17 apparaten per router hebben;
Maar zigbee is nooit vol, als je maar op tijd zigbee apparaten op netspanning toevoegd, zoals slimme pluggen en lampen. Deze fungeren nl als router.
Batterij-gevoede apparaten hebben geen router functie.This text will be blurred

Niet in de Zigbee-specificatie. De hoeveelheid neighbours (andere routers) en children (end-devices) is over het algemeen wel gelimiteerd, maar hoe hoog die limiet is kan enorm verschillen per merk/model. Die limieten zijn over het algemeen gerelateerd aan de hoeveelheid geheugen die beschikbaar is (zelf als bij Homey’s Zigbee controller).

1 Like

Thanks Robert. Mijn info kwam van een technische vergelijking en die waren dus niet compleet.
Ik heb idd specs van zibee routers voorbij zien komen, waarbij tot 50 clients gekoppeld zouden kunnen worden.

@dthiemann
Zie veel verschillende controllers bij deze link, welke moet ik hebben?

Hallo,

Zijn er ondertussen mensen die ervaring hebben met verschillende controllers en ledstrips?

Ik ben op zoek naar 2 x 5m RGBW ledstrips voor onder de overkapping.

Welke controller gebruiken jullie met welke ledstrips?

Ik heb deze (er is ook een ip65/67 variant):

€ 9,30 23%OFF | 12 Mm Pcb 5M 4in1 5in1 Rgb + Cct Led Strip 5050 60 Leds/M 5 Kleuren In 1 Chip Cw + Rgb + Ww Rgbw Rgbww Flexibele Led Tape Licht 12V 24V

En deze:

€ 25,75 35%OFF | Gledopto Zigbee 3.0 Led Strip Controller Pro Smart Home Telefoon App Voice Control Rgb + Cct Elektronica Werk Met Amazon echo

Werkt met zowel Hue als Homey en gedraagd zich hetzelfde als de Hue strips.

Hoe hebben jullie de voeding van de controllers en de strips geregeld? Ik zie veel verschillende opties namelijk en ook al veel gelezen over injection bijv. Maar wat is jullie praktijk uitwerking hiervan?

@Otter

Ik heb ondertussen twee van deze strips gekocht:

met deze voeding:

Het aansturen doe ik met een esp8266. Dit werkt goed. Alleen de helderheid valt wat tegen.

Die ik je stuurde heb ik altijd op zo’n 10% staan zo fel is het :’)

Hi, hopelijk is hier iemand die mij in dit topic nog wat verder kan helpen zo lang na de laatste discussie :-). Ik zou graag via Homey en Z-Wave led-strips gaan aansturen maar ben een beetje zoekende wat ik dan allemaal nodig heb en hoe lastig het is dat dan aan te sluiten.

De Fibaro RGBW controller is volgens mij alleen voor de aansturing:

Klopt het dat je daar altijd nog een voeding los bij nodig hebt of regelt die Fibaro dat dan ook al? Zou zoiets als dit dan goed zijn?

Gezien die voeding van 24v zat ik vervolgens deze led strips te overwegen:

Maar heb ik dan ook iets als dit nog weer nodig om het te kunnen verbinden?

Waar ik echt naar op zoek ben is wat ik dus allemaal nodig heb als complete zet en hoe lastig het dan nog is, klik je dan alles met passende connectortjes in elkaar of moet je nog gaan solderen?

Ik heb vorige week vrijdag RobbShop deze vraag gesteld maar nog geen antwoord, ik hoop het weekend alles nog binnen te kunnen hebben dus met een beetje geluk werkt het community forum nog weer supersnel :slight_smile:

In elk geval alvast bedankt voor eventuele hulp!

Je kan ook een kant en klare LED strip van bijvoorbeeld Lifx kopen?