Resetten naar nul verbruik

Kan je de waarden die Power bij the Hour genereerd middels slimme stekkers van Aqara en Fibaro naar nul resetten zodat ik exact kan starten vanaf de afrekening en nieuwe start datum kan gaan meten.

Hoi Lelybob,

Morge, niet wat ik zoek.
Ga verder puzzelen, evengoed bedankt.

@Peter_Kawa probeert je te vertellen dat je je vraag het beste in het juiste topic kunt stellen. En dat topic ook even doorlezen en/of doorzoeken. Mogelijk dat de oplossing er al staat. Dat is meestal de snelste weg naar een antwoord.
Het is dus zeker raadzaam zijn link even te bekijken en het advies daar op te volgen.

1 Like

Dankjewel Henk, dat had ook begrepen, maar kan daar niet het antwoord op mijn vraag vinden. Ik heb gezien dat er een special topic staat voor gebruikers van Power bij the Hour. Maar daar kan ik niet vinden wat ik zoek. Ook niet een antwoord het kan of kan niet. Ik denk dat je slimme stekkers moet resetten.

En je vond het geen goed idee om je vraag even in dat topic te posten? :slight_smile:

1 Like

Ja kan. Zie forum.

?? Topic wat ik gezien heb is in het Engels en dat is niet mijn sterkste kant, vandaar ook mijn vraag in het Nederlandse forum hier. Ik wil mij er niet met een Jantje van Leiden vanaf maken hoor en ik snap ook wel dat jullie er een beetje weemoedig van worden als er vragen gesteld worden die met jullie kennis heel makkelijk gevonden kunnen worden. Sorry zal het niet meer doen.

Snap ik. Met Google Translate kom je een heel eind.
En niemand zal je lynchen als je een keer een Nederlands woord gebruikt of je zinsopbouw niet helemaal is. Dus schroom niet…
Zo lang het maar geen hele zinnen en posts in het Nederlands zijn.

Wordt te oud denk ik, maar even goed bedankt

1 Like

Hoi @LelyBob ,

Sorry, ik wil even zeggen dat ik er een beetje vanuit ging dat Engels voor iedereen “te doen” is.
Helaas posten veel (nieuwe) mensen plompverloren hun vragen, terwijl er juist een aardig georganiseerd systeem is.
En daar is idd de voertaal Engels.
Vandaar dat ik je als eerste naar het systeem verwees, zonder verdere uitleg.
Het was niet mijn bedoeling om je te ‘dwingen’ Engels te gebruiken.

Tip: geef volgende x even aan dat je niet met Engels en vertaalapps overweg kan, dat snapt iedereen en is geen probleem verder denk ik.
Plus, de ontwikkelaar van PbtH @Gruijter spreekt ook NL :wink:

.
Ik heb de support post uitgebreid met extra uitleg:

1 Like


In de device settings kun je aangeven welke dag van het jaar je contract begint, en je stand dus weer naar 0 wordt gezet. 0101 is 1 januari.

Met de deze maand start en dit jaar start kun je handmatig een waarde invullen zodat je het totaal verbruik kloppend kunt maken.

2 Likes

Ik snap jullie als geen ander, maar inderdaad ik geef het zoeken snel op als dit in het Engels is. Op mijn leeftijd krijg je uberhaupt moeite om dingen van papier of scherm in je op te nemen.
Ben nu een jaar of drie bezig met Homey en soms gaat het zo moeizaam om dingen te begrijpen dat ik bijna de brui eraan geef. Nu met advanced flows lijken de zaken wat begrijpelijker voor mij. Dus wordt ik weer enthousiast.
Nogmaals allen bedankt en ga kijken of ik met uitleg van Gruijter het voor elkaar krijg.

3 Likes

Dankjewel

1 Like

Maar mag ik dan vragen waar de NL forum dan überhaupt voor is?

Dat heb ik proberen uit te leggen, Nicolas.
De developers hebben al veel extra werk met (vrijwillige) vertalingen binnen hun app(s), het is voor hen en voor internationale gebruikers het eenvoudigst om in hun forum topics een veelgebruikte taal te gebruiken, in dit geval Engels. Het is ondoenlijk om het ook nog in andere talen te gaan bijhouden.
Verder is er translate.google.com, waarin je je nederlandse tekst gooit, en het er in een willekeurige taal weer uitrolt, of precies andersom.

De meeste info en kennis is bij elkaar gebracht in die speciale Engelstalige app topics, en de kans op snelle hulp en oplossingen is dan groter. Het zijn enkel goedbedoelde tips.

Verder is dit forum eigendom van Athom, zij zullen daar ook iets van geregeld hebben of vinden ( = aanname!).

Zoals ik ook al eerder uitlegde, als je in je post even uitlegt dat je Engels niet (goed) machtig bent, mag je uiteraard gerust in een Nederlandstalig deel je vragen stellen, zonder dat je dan verwijzingen krijgt naar Engelstalige forum gedeeltes krijgt, van bijdehante peter_kawa’s :crazy_face: