Goedenavond! Van de week jarig geweest en de Homey Pro gekregen. Leuk apparaat. Ik heb er 10 qnect slimme stekkers bij gekocht en er werd doodleuk in de winkel gezegd dat het prima met de Homey Pro werkt. De verkoper pochte dat hij het zelfs in een minuut voor elkaar had. Nou niet dus. Heeft iemand de Qnect stekkers i.c.m. De Homey Pro ooit werkend gekregen?
Denk dat je effe terug moet naar die winkel…
Zie:
In de app store kun je vooraf checken of het merk of model ondersteund wordt:
Maar, Qnect = stiekem Tuya volgens de gamma,
dus installeer de Tuya Smart app op je telefoon, en de Tuya Cloud app op je Homey.
Instructies: [App][Pro] Tuya Cloud
Goed plan, dankjewel! Ik ga het van het weekend uitproberen en laat het je weten of het gelukt is.
Dankjewel voor je hulp! Met jouw aanwijzing en deze site:
Ben ik er helemaal uitgekomen en heb ik 10x qnect slimme stekker aan de praat gekregen.
Nogmaals bedankt!
Dus qnext werkt via de app van Tuya. Betekent dat de schakeling altijd over de cloud gaat of kan het ook lokaal met de homey pro?
Het gaat via de cloud, Tuya werkt altijd via de cloud
Dankjewel. Was er al bang voor. Ze hebben veel producten met een lage prijs maar wil toch wel graag alles lokaal draaien.
Je kan de IKEA Tretakt stekkers gebruiken, ze zijn goedkoop, van goede kwaliteit en draaien lokaal via ZigBee.
Je bedoelt INSPELNING want ik wil ook monitoren. Kan alleen niet vinden tot hoe zwaar je ze belasten kunt.
De gebruiksaanwijzing geeft maximaal 3680W aan.
Bij een motorbelasting (denk daarbij aan de aanloopstroom) maximaal 3000W.
Ik ben er erg tevreden over, heb er ondertussen 11 geïnstalleerd en werken feilloos.