Recentelijk ontdekt dat er een PV-Output app is die je kan gebruiken om je data uit je energie dongel te uploaden.
Ik heb een 3 fasen kWh-meter van Homewizard.
Het invullen van de tags gaat op z’n zachts gezegd moeizaam. Spanning en temperatuur is gelukt, maar Vermogen, Energie productie en Energie verbruik krijg ik niet voor elkaar.
Meestal krijg ik Invalid Power Value. Komt dit omdat de waarde negatief is?
hoi geurti, ik heb hetzelfde probleem en krijg het ook niet voor elkaar, als ik al iets ge-upload krijg is de waarde o kWh, hoop dat iemand een oplossing vind
ik heb al van alles geprobeerd, als ik vermogen selecteer van mijn P1 meter krijg ik een foutmelding, ge-exporteerde energie geeft ook steeds nul op PV-Output, spanning heb ik nu ook ingevuld en zie ik wel op PV-Output
Ik heb dus een 3 fasen meter en twee zonnepaneel-installaties. Elke installatie is aangesloten op één fase, namelijk fase 2 en fase 3.
Het vermogen wat de kWh-meter laat zien is het gezamenlijke vermogen en daarmee kreeg ik niet wat ik wilde zien.
Dit heb ik opgelost door twee numerieke variabelen te maken, Teruglevering vermogen fase 2 en Teruglevering vermogen fase 3.
Als de stroom wijzigt;
Dan, schrijf numerieke waarde naar “Teruglevering vermogen fase 2.
Die waarde is dan {{L2*I2}}
Vervolgens vul ik die variabele in bij Vermogen in de PV-Output app.
Dat werkt dus goed.
Het enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak is het aantal uploads. Door twee flows te maken voor twee installaties is het aantal uploads ook verdubbeld. We gaan het meemaken.
kan je misschien een printscreen maken van je flow want het is me nog niet helemaal duidelijk, ben een newbe op het gebied van flows, vind het trouwens raar dat je in homey een merk zonnepaneel of PV-Output moet gebruiken, je zou toch gewoon een P1 meter moeten kunnen gebruiken om een zonnepaneel-grafiek te krijgen in de energie tab
www.pvoutput.org is een website in Australië waar jij de output van je zonnepanelen kan opslaan en daarmee mooie grafieken van je productie kan zien. Dit doe ik al jaren en wil hier graag mee verder op een simpele manier.
Wat jij wilt is de data van je dongel bekijken in Homey.
Als je een Homewizard dongel hebt, dan dien je de Homewizard app te te installeren op je Homey. Deze app vind je hier.
Als je hier verder vragen over hebt, start dan een eigen topic over het gebruik van de Homewizard app.
bedankt voor je antwoord, ik heb de homewizard dongle maar je kan hem niet aanmerken als zonnepaneel in homey daarom gebruik ik de PV-Output app maar ben er nu achter dat in de flow je de waarde vermogen een positieve waarde moet ingeven en mijn dongle ziet de opwek van mijn panelen als een negatieve waarde en krijg daarom een foutmelding in de flow, ik ga verder puzzelen