Pushbericht met actie mogelijkheid erin

Hi all,

Volgens mij heb ik het al een keer ergens gelezen, maar kan het nergens meer terugvinden.

Wat ik graag zou willen, een flow met;

  • als laatste aanwezigen vertrekt
  • en de status staat op thuis
  • dan een push bericht sturen met de vraag, afwezigheid status aanzetten? Ja ( dan wordt de status aangepast naar afwezig), nee (er veranderd niks).

Iemand een idee hoe? Of waar ik de eventuele uitleg kan vinden?

Groet,
Sander

1 Like

Zo, dat is een snelle reactie! Dank hiervoor…

En dat is inderdaad wat ik bedoelde, maar ik denk dat ik daar met mijn technische kennis niet ver mee kom.

Waar komt die community efforts vandaan? En papertrails is voor mij ook onbekend. Toevallig een idee waar dit in jip en janneke taal staat uitgelegd? Of een voorbeeld video?

Groet,

Nogmaals dank.

Bouw hem zelf
Community effort is de gebruiker waar je de push confirmation naar toe stuurt. Probeer eens met je eigen naam daar. Of van je parner / huisgenoot / familielid…

En wat je bij dan / anders uitvoert mag je zelf invullen.

Advertorial:

Nou, kijk eens aan. Het is gelukt! Super, dank voor nogmaals! Het leek ingewikkelder dan het was.

Groet,

Sander

Perfecte timing van deze vraag, dit gedeelte had ik inmiddels al werkend, maar heb nog 1 puntje op de todo, misschien heb je daar ook een mooie oplossing voor:

Je kan kiezen voor de antwoorden ja en nee, maar ik wil graag een soort 3e optie bij geen reactie. Je kan echter maar 1 else statement toevoegen en beide elementen in the Then heb je nodig voor de Ja en Nee antwoorden. Is er een slimme manier dat als er niet binnen x tijd word gereageerd toch 1 van de 2 antwoorden word getriggerd (of de flow die hieraan hangt etc)

Hey Chris,
Dat heb ik eens voorbij zien komen. Dat ging over als A niet reageert binnen X min., dat dan B de pushbevestiging krijgt.
Wat je zou kunnen doen is een 2e flow starten na X min., met daarin wederom een pushbevestiging. Net zolang tot iemand de vraag bevestigd.
Of, na X maal de ingestelde X minuten gaat de ELSE in werking.

Is het te volgen?:wink:

Dat is zeker te volgen, maar helaas niet de oplossing voor mijn vraagstuk, ik zou dan mijzelf opnieuw een bericht moeten sturen, maar mogelijk is het wel een antwoord, want hoe zou je dat dan opzetten? Daarvoor heb je dan nl de 2e else nodig denk ik? En als je dat kan is mijn probleem ook opgelost, dan kan ik daarmee nl ook een andere flow starten dan iemand anders een bericht sturen

Ik ben bezig met flows maken, maar ben er nog niet uit. Ik laat t even rusten.
Het is best een hersenkrakertje🤪

Iets van:

If iets
Then start counter 300 to 0,set variabele 0 ,turn on flow A

Flow A
If counter is 280
And bericht ja/nee
Then iets, set variabele 1
Else iets anders, set variabele 1

If counter is 1
And variabele 0
Then disable flow A , set variabele 1, iets nog anders

Ja dat klinkt heel logisch, maar de response hoort bij de EN kaart, dus ik vraag mij af of je die dan via een andere flow kunt lten lopen, daar liep ik steeds vast omdat hij dan niet meer werkte

Het lijkt simpeler dan het is, vanwege de beperking van 1 else en via een andere flow heb ik het nog niet werkend.

Vandaar via de counter. Dan is de vraag flow een sub flow geworden.

Dan denk ik dat ik hem nog niet snap, want dan houd je toch dat je niet 3 opties hebt? De ja en nee moeten altijd in 1 flow volgens mij

Waarom geen niemand thuis functie dmv locatie van telefoon van gebruiker. Normaal gesproken neemt iedereen bij mij thuis zijn of haar telefoon mee als men weg gaat. Zet locatie op 250m van huis en je krijgt een melding als er niemand thuis is. Je kunt hier weer een flow aan koppelen, zodat bijvoorbeeld het licht aan gaat als het donker wordt. Ik laat mijn alarm aanzetten als er niemand weer thuis is…

In mijn geval; de kids zijn wel eens even alleen thuis, zonder bezit van een telefoon. Vandaar de check vraag…

Een derde antwoord is niet wat je nodig hebt: Dan zou de telefoon in de notificatie een timeout moeten hebben, maar die is er volgens mij niet. De oplossing moet in Homey zelf gebouwd worden:

Als je de notificatie verstuurt, start je ook een timer die het default antwoord uitvoert na een bepaalde tijd. Als er wel een antwoord binnenkomt dan annuleer je de timer. Bijvoorbeeld de Chronograph - Adds precise timer, stopwatch and transition functionality to Homey app kan dit, maar we zijn meer timer apps die dit soort dingen kunnnen.

1 Like

Hi, verder op deze mogelijkheden…

Is er een mogelijkheid om een pushbericht te sturen waarop de gebruiker antwoord met een cijfer ?
Ik wil dit cijfer terugzetten in een variabele om zo andere acties op bepaalde tijdstippen te laten lopen.

Voorbeeld : tot hoelaat werk je vandaag ?
Antwoord = 16

Nee, maar het kan wel op deze manier:

ok thx, hiermee moet het ook lukken

1 Like