Pulsdrukker icm fibaro dimmer 2 werkt niet

ik zou de draadje dat aan de onderkant van je schakelaar is aangesloten, op de andere uitgang doen van de schakelaar (dus rechts en niet links van achterkant gezien), als ik het schemaatje zo op je schakelaar zie is hij nu als een “normaal gesloten”, dus denkt de dimmer 2 dat hij constant dicht is, en alleen maar even open gaat als je op de knop drukt, dan werkt het dus net verkeerd om, de dimmer 2 verwacht dat de schakelaar altijd open is, en maar kort dicht bij het drukken van de schakelaar.

IMHO wel rare schakelaar, komt niet zo vaak voor dat een puls drukker een wissel contact heeft.

1 Like

Hoe kun je dit doen?

De andere uitgang heb ik geprobeerd maar werkt hetzelfde.

Je geeft aan het een gekke pulsedrukker te vinden. Zijn er dan andere van Gira die anders werken? Krijg sterk het vermoeden dat de pulsdrukker namelijk de problemen geeft. (terwijl juist door de leverancier aangeraden wordt met Gira te werken).

nouja ze bestaan wel puls drukkers met wissel contact zoals je laat zien, maar 99% van de tijd is het alleen een maak contact, of 2 maak contacten, wissel contacten zijn vaak normale schakelaars wat ik dan ook eerst dacht toen ik je foto zag, heb het echt nog een keer na moeten lezen of het wel om een puls schakelaar (terug verend) gingen niet een gewone wissel schakelaar (blijvend in positie).

Ik denk dat je me toch het juiste antwoord hebt gegeven… volgens mij zijn dit de juiste pulsschakelaars:

https://www.sandervunderink.nl/gira-pulsschakelaar-015100.html

Deze heb ik besteld en werken dus niet goed:

https://www.sandervunderink.nl/gira-drukvlakschakelaar-wisselschakelaar-1-polig-systeem-55-zuiver-wit-hagelwit-mat-012627.html

@Caseda heeft gelijk, altijd het maak contact (normaly open) gebruiken, dus niet zoals op de foto.

jaa kijk daar hebben we het hem, een drukvlak schakelaar is een gewone schakelende schakelaar, maar je ziet het alleen niet (gebeurt intern) dus als je de dimmer 2 instelt als “Tuimelschakelaar” zal hij wel normaal werken, dan verlies je alleen even het dimmen als je de knop inhoudt. (tot je nieuwe binnen is)

1 Like

De nieuwe pulsedrukkers zijn geïnstalleerd en werken zoals het hoort. Iedereen bedankt voor het meedenken en de hulp!