Afgelopen week is mijn elektrische installatie uitgeschakeld geweest vanwege een aanpassing in de meterkast. Hierna is het een grote chaos.
In een armatuur met 5 lampen zijn er nog 3 actief de andere twee zijn niet meer zichtbaar en ook via tuya app niet meer toe te voegen. Diverse in groepen geschakelde led lampen gaan niet meer tegelijkertijd aan. Afzonderlijk zijn ze wel te bedienen. In flows schakelen diverse lampen willekeurig hoewel ze eerder tegelijkertijd aangingen. Nieuwe flows aanmaken biedt ook al geen oplossing.En tenslotte werkt energy niet meer. Toevoegen van P1 is niet meer mogelijk. Heeft iemand tips?
Backup terugzetten?
Hallo Jeroen,
Dank voor je reactie. Zover ben ik nog niet gekomen. Ben nog niet zo lang bezig. Is het een idee om de Homey helemaal leeg te maken en opnieuw te beginnen?
Phoe lastig, maar…..ja kan soms zinvol zijn.
Ik heb dit wel eerder gehad (jaren terug met zigbee routers). Zigbee mesh was de weg kwijt. Opnieuw begonnen met eerst alle routers (lampen en stekkers) toevoegen en daarna pas de eind nodes (sensors).
Tja, zelf schuld zullen we maar zeggen. Zo leer ik er ook nog wat van. Ik kijk het nog even een paar dagen aan en anders moet ik er toch maar aan geloven.
Nogmaals dank.
Homey nogmaals uitzetten. Gewoon even een kwartiertje uit laten, hoeft niet, maar kan geen kwaad.
Homey weer inschakelen en niet meteen proberen wat er wel en niet werkt. Gewoon laten staan. Half uurtje ofzo.
Of dit allemaal zin heeft, geen idee, maar proberen kan altijd.
Dank je, ik hou het in de gaten.
Bedankt, ga het uitproberen.