Problemen met Z-Wave na update Homey naar v2.0.4

Inmiddels support gemaild…

Na 4 dagen lijkt het opeens verholpen te zijn.
Gisteren deed de sensor wat het moest doen. (Ik bedoel de app, want de sensor werkt natuurlijk perfect)
Enige probleem wat nu nog over is, is dat de sabotage alarm altijd actief is voor mijn fibaro z-wave plus motion sensor. Gelukkig doe ik hier niets mee, maar goed is het niet.

Oeps, gisterenavond een update gehad van Fibaro app.
En…niets doet het meer.
Ondertussen word ik er behoorlijk moedeloos van.

Wwllicht even een reboot van je Homey. Ik heb de Fibaro update v2.1.28 gisteren ook gehad en bij mij lijkt alles weer stabiel te werken, voor zover ik nu merk. Maarja garantie tot de deur :wink:

Iemand hier ook problemen met het inleren van Z-Wave devices? Ik heb problemen met het inleren van de Fibaro Dimmer 2 en de Single switch.
Deze werkte prima, ik heb echter mijn Homey moeten resetten door een fout met mijn account. Homey voorzien van versie 2.04. Inmiddels de Homey weer helemaal geprogrammeerd met uitzondering van de Fibaro devices. Zowel via schakelaar als via de B button zijn deze schakelaars niet in te lezen.

En kunnen we er ook van uit gaan dat je de devices gereset hebt?

1 Like

Zullen we het maar houden op zoiets als RTFM? Nee, had ik niet gedaan… Ik heb ze gereset en het werkt als vanouds. Dank voor de hulp.

2 Likes

Afgelopen week de nieuwe Homey binnen gekregen. Ik dacht, ga overstappen van De HC2. Nou ik begin er behoorlijk spijt van te krijgen.
Ik krijg geen enkel apparaat ingeleerd na tig keer gereset te hebben.

Hebben jullie enig idee?

Dag Roy,

Het gaat om fibaro dimmer 2’s, aeotec multisensor en enkele fibaro schakelaar.

Heb ze allemaal al een aantal keren gereset, zelf de homey al een keer terug gezet naar fabrieks instellingen. Netjes de modules van te voren uit fibaro verwijderd.

Hij pakt de modules om ze in te leren en loopt de stappen door. En dan krijg ik de melding zoals hieronder afgebeeld.
image

Doe je dit dicht genoeg bij Homey? Niet meer dan een meter?

Trouwens, de modules uit het Fibaro netwerk verwijderen alleen is niet voldoende. Je moet het device zelf daarna ook nog even resetten naar de fabrieksinstelling.

Moet ik alle apparaten zo dicht bij de Homey houden tijdens het inleren? Dat is toch onmogelijk. 1 van de modules heb ik er inderdaad minder dan een meter vanaf gehouden met dit zelfde resultaat.

1 Like

Don’t shoot the messenger. Het is wat het is.
Misschien handig dat je je ook wat inleest op de community, dat gaat een hoop frustratie voorkomen (praktijkervaring… :slight_smile: )

Kleine tip: Wat sommigen doen isHomey aan een powerbank hangen om hem dan zo dichterbij reeds geïnstalleerde sensoren en inbouwswitches te kunnen brengen zonder hem elke keer uit/aan te hoeven zetten…

(Trouwens, de modules uit het Fibaro netwerk verwijderen alleen is niet voldoende. Je moet het device zelf daarna ook nog even resetten naar de fabrieksinstelling.)

Heb ik gedaan en hem daarna uitgezet.

Heb de apparaten inderdaad ook verwijderd uit homey terwijl ze er nog niet in stonden. :pensive:

Als ik nu wil inleren pakt hij hem wel maar dan eindigt ie in de mee verstuurde afbeelding.

Maar heb je de fibaro app geinstalleerd of niet?

Ja ook de fibaro app geinstalleerd.

Ja zon 50 cm

Kan je naar https://developer.athom.com/tools/zwave gaan en een screenshot van Systeem informatie hier posten?

Klinkt een beetje als wat ik heb met de Zigbee op mn oude Homey. Zelfde verhaal. Ofwel unknown of niet gevonden. Is bij mij vrijwel zeker een hardware probleem, dus onoplosbaar zonder kosten te maken…

Ik bedoelde voor mij… :stuck_out_tongue: Voor hem is het idd een kwestie van claimen