Problemen met Philips hue

Ik heb nu voor de tweede keer problemen met hue, er staan bij elke lamp en accessoires een uitroepteken met de volgende tekst : Apparaat Onbeschikbaar

request to http://192.168.68.xxx/api/i0cVIs9QIaw4STeNrXiOmf76oFhtiAYaicuWCgI5/ failed, reason: connect EHOSTUNREACH 192.168.68.xxx:80

Iemand een idee wat te doen?
de vorige keer heb ik alle hue apparaten opnieuw geïnstalleerd, maar dat is best een werkje.

Ik hoor graag of iemand mij kan helpen

Kan het zijn dat de Hue bridge geen vast IP adres heeft? En nu dus een ander IP heeft ontvangen van je DHCP server (= je router waarschijnlijk).
Homey is “niet erg goed” in het ontdekken van apparaten met een veranderd IP adres namelijk.

Kun je in de Homey Philips Hue app instellingen het IP adres van de bridge aanpassen?

1 Like

Ik heb precies hetzelfde probleem en bij mij heeft de Bridge een statisch adres.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Heeft homey ook een statisch/ gereserveerd adres? Ik heb gemerkt dat dat met andere apparaten (zoals de Anna van plugwise) ook weleens problemen wegneemt.

Yess, de Homey heeft ook een statisch adres.
Heb zelfs gisteren de bridge een nieuw statisch adres gegeven.

Werkte even goed maar vanochtend weer gezien dat de hue apparaten weer onbereikbaar zijn.

Denk dat het aan de Ziggo modem heeft gelegen.
Heb deze een factory reset gegeven en sindsdien zelf geen problemen meer gezien.