Probleem met koppelen ZTHS-100

Sinds een kleine week heb ik een Homey als vervanging van mijn KAKU ICS-2000 en ik ben dus nieuw in deze community.

Ik heb vrijwel alle apparaten uit de ICS-2000 op kunnen nemen in de Homey.
Met één KAKU apparaat lukt dat niet: de ZTHS-100, een temperatuur en luchtvochtigheid sensor.
Het apparaat komt niet voor in de lijst van de KAKU app op de Homey.
Omdat de ZTHS-100 van oorsprong een Zigbee apparaat is, heb ik geprobeerd om de ZTHS-100 als de temperatuur en luchtvochtigheid sensor van de Tuya Zigbee app toe te voegen.
Het apparaat wordt wel op de Homey toegevoegd, maar als onbekend apparaat aangemerkt en ik kan er dus niets mee.
Omdat volgens de beschrijving van Homey de ICS-2000 overbodig zou moeten worden, de vraag of er een methode bekend is om de ZTHS-100 op de Homey geïnstalleerd te krijgen.

Als er geen app is die expliciet ondersteuning biedt voor die sensor gaat het niet werken met Homey. En de marketingafdeling van Athom zegt helaas wel vaker dingen die niet kloppen :frowning:

Dank je. Dat is wel jammer dan. Moet ik de ICS-2000 (voorlopig?) toch nog actief houden. Enige ervaring met waar ik een verzoek kan indien om de KAKU app uit te laten breiden met de ZTHS-100? Is dat bij KAKU of bij Athom en is zo’n verzoek sowieso wel zinvol?

Athom is de maker van de app, daar moet je zijn. Je kunt ze eraan herinneren dat ze zelf zeggen dat de ICS-2000 overbodig is, hopelijk geeft dat ze enig gevoel van urgentie.

Dank je, ga ik proberen.

Heb precies hetzelfde probleem. Kan mijn ICS-2000 kan ik niet weghalen ivm de sensor ZTHS-100. Heb je al een ingang gevonden bij Athom ? laat me het even weten dan stuur ik ook een verzoek.

Ja, ik heb het probleem gemeld, maar mogelijk dat meerder verzoeken meer druk geeft.
Dit is hun reactie:
Bedankt voor het contact opnemen met onze support!