Power plug dag en nachtstand dmv flow

Ik zou graag willen dat ik een klik aan klik uit power plug aan kan laten gaan als het daltarief in gaat (23:00 - 07:00 uur en in het weekend/ feestdagen) en weer uit gaat bij het normaal tarief, wie kan mij helpen met een juiste flow?

Als “de tijd is 07:00 uur”
En “powerplug is uit” (is optioneel)
Dan “powerplug aan”


Een vergelijkbare flow die afgaat om 23:00 om de plug weer uit te zetten.

En twee flows voor het weekend:


1 Like

Als je een slimme meter hebt , en bv een SmileP1 module hierop zou je het uit een status kunnen halen van je SmileP1.
Anders toch de vele flows.

1 Like

Het kan korter, bedenk ik me nu. Je kunt namelijk ook de zaak omdraaien: flows voor de “dure” tijd.

De dure tijd is werkdagen tussen 7 en 23. Zou je met 1 flow afkunnen.

ALS tijd is 0700

EN het is een doordeweekse dag

DAN schakel powerplug.

Zet dan in de DAN nog een tweede kaart om de plug weer te schakelen, maar met een vertraging van 16 uren

2 Likes

Haha, helemaal goed!

Ons ben zunnig :wink:

2 Likes

Ik ga deze flow gebruiken voor mijn waterbed.
Hopenlijk is de afkoeling overdag niet te sterk…we gaan het zien.

Kijk even naar de Thermostaat, mijn elektronische thermostaat voor de waterbedden schakelt zelf. Als ik de spanning er af haal raakt hij de tijd kwijt en verliest hij de info over de onderhouds reminders.

Daarnaast kies ik bewust de waterbedden NIET 's nachts aan te hebben en alleen overdag van ca 8u tot 21u, dan lig je niet boven een “magnetisch” veld. de bedden kunnen dat best hebben en verliezen meestal niet zo veel in de tijd dat ze 's nachts niet aan staan. Zie hier de laatste 7 dagen.

Beste Dijker,
Bedankt voor je bericht, dat is inderdaad ook een insteek dat je niet op het magneetveld we lichaam van de verwarmingen.
Hoe kom je aan die leuke grafiekjes?
Ik heb een hobby pro en voor het waterbed had ik gekozen voor slimme stekkers van frient ze geven spanning stroom en wattage

Ach we hebben allemaal een Hobby,
en een Homey of Homey Pro zou m.i. niet eens uit moeten maken,
Al eens naar inzichten gekeken ?