Plugwise circle

Ik heb een plugwise circle die ik niet toegevoegd krijg. Er zijn 5 plugwise apps maar geen voegt de circle toe. Het gaat wel om een wat oudere variant.

Ik lees wat over python draaien op een NAS of pi maar dat gaat me te ver, ik heb een Homey die deze taken moet doen.

Bestaat er een andere mogelijkheid of zal ik deze maar weer op MP zetten…

Zoals ik het inderdaad ook lees; Plugwise2Py - Monitor and Control Plugwise Circles without Stretch

Is de enige manier inderdaad middels de Pi.
Tenzij iemand anders een idee heeft.

Mag ik je sowieso vragen waarom je voor Plugwise gekozen hebt? Ze zijn nog al “lomp”.
Heb zelf destijds gekozen voor Qubino.

Oke dan gaat deze weer in de verkoop :slight_smile:
De reden is dat ik een smart plug zoek die 16a aankan en energie kan meten voor tussen de warmtepomp.
Zigbee leek mij een goede toevoeging om mijn zigbee netwerk uit te breiden. De prijs die ik hiervoor betaald heb was de gok waard, de qubino is 6 tientjes dat gaat me iets te ver.

Ik zit eventueel nog te denken aan een din rail module maar die zijn ook prijzig.

52.50 bij Robbshop. Daar heb ik deze ook vandaan;
https://www.kiesproduct.nl/q/qubino%20smart%20plug?utm_source=CSS

ofwel 4euro duurder als de Plugwise.
Ook deze kan 16a aan, dat is de reden waarom wij deze gebruiken. Hiermee hebben wij onze domme wasmachine en domme droger slim gemaakt.

Das net ff wat duurder dan het tientje dan ik betaald heb :wink: maar 52,50 om een warmtepomp te monitoren wordt mij wat te gortig. Ik kom verder ook niet veel 16a pluggen tegen…

1 Like

Tja… met een smarthome moet je soms net ff wat meer investeren. :wink:
Kan uiteraard niet in je portemonnee kijken, maar persoonlijk heb ik niet zo’n moeite met 52.50.
Zeker niet in een hobby als dit, waarvan je eigenlijk al een beetje op voorhand kan weten dat het soms wat meer geld kost als je zou willen, zeker als je echt een smarthome wilt maken.

Er zijn inderdaad maar een beperkt aantal 16a smartpluggen, dat klopt.

Het zal lastig gaan worden om iets te vinden wat aan je eisen zal voldoen, prijstechnisch dan.
Wellicht tweedehands iets op de kop zien te tikken?
En anders kom je denk ik toch snel uit bij de wat duurdere producten ben ik bang voor.

Wens je veel succes i.i.g. met de zoektocht.

Vertel mij wat :’)

Er zijn wel wat 16a stekkers met energiemeting maar die zijn over het algemeen chinees. Blitzwolf (aliexpress) bijvoorbeeld. Die doet 16a op zigbee 3.0 mét energiemeting. En dat voor 13 euro.

Het is niet dat ik geen geld over heb voor de hobby maar het moet wel leuk blijven. Ik heb ook 2 fibaro plugs maar voor de prijs van 1 fibaro heb ik 4 neo coolcams.

Ja dat ben ik helemaal met je eens.
Het moet zeker leuk blijven.

Aliexpress dingen, tja sommige dingen zullen best goed zijn, maar de prijs tegen over het geen wat je krijgt. Het moet ergens vandaan komen denk ik altijd maar.

Ach, link om of rechtsom, Smarthome, het is en blijft een dure hobby hahaha, maar wel een erg leuke :smiley:

Al het xiaomi spul dat ik heb is dik in orde, neo coolcam is een beetje cheap, volgens mij doet bij 1 de energie meting het ook niet meer. Ik vermoed dat dat ook de aardlek activeerde.

Ik hou de 16a smartplugs in de gaten!

Xiaomi is inderdaad goed spul, helemaal eens.
Ben niet heel wild van de sensoren, maar thats it.

Heb zelf ook altijd smartphone van Xiaomi, heerlijke apparaten.

Je moet deze gebruiken:
https://www.plugwise.com/nl_NL/products/plug
De oude circle heeft een zigbee protocol dat afwijkt van de standaard. Is ook nooit gecertificeerd.
Ik heb 2 nieuwe plugs voor de vaatwasser en de wasmachine en ik ben zeer tevreden.

Was ik al bang voor, bedankt voor je bericht!

Shelly heeft daar ook leuke inbouw voor

Zoals de 1pm?

Exact wat ik zoek! Interessant merk, thanks voor de tip

De 4pro is ook een mooi ding zeg! Jammer van die 10a, als dat 16a was had ik alle groepen voorzien.

Ja heb zelf de 1pm. 16a. Niet te duur met veel opties in de app

Exact, een paar tientjes en alles dat ik nodig heb. Mooi merk! Goede prijzen, ik voorzie veel shelly in de toekomst :slight_smile: