Plotseling herstartende homey

Sinds gisteren heb ik problemen met mijn Homey. Ik gebruik hem enkel voor mijn verlichting, stopcontacten en icm met een google nest mini. Dit werkte vlekkeloos voor lange tijd. Echter sinds gisteren vertoond hij raar gedrag.

  • Plots de oranje draaiende ring
  • vervolgens de rode niet draaiende ring
  • hierna de normale regenboog
  • vervolgens gaat hij naar een nachtmodus (althans dat lees ik af aan de ‘oogjes’ in de led ring welke enkel in mijn ‘nachtsatnd flow’ voorkomend.
  • Na een minuut of vijf herhaald dit proces zich.

Nu kan ik de hele boel wel resetten naar fabrieksinstellingen etc. maar ik wil liever eens uitzoeken wat en waarom dit nou gebeurt. Hoe krijg ik toegang tot een log oid?

Homey early 2016
7.1.5
app 6.9.2.823

Normale restarts leveren geen verschil.
Dank,

Martijn

Niet.

Maar heb je al geprobeerd de power supply te vervangen door een andere (5A, minstens 2A)?

Euhm nee, maar waarom zou ik dat doen, dit is de power supply waar hij altijd al op werkte, en oorspronkelijk bij de homey geleverd.

Omdat het heel forum vol staat met mensen met hetzelfde probleem en waarbij bij de meesten de power supply het probleem was :wink:

Moeite van het proberen waard, gewoon een lader van een tablet o.i.d.
Als dat het oplost een nieuwe lader aanvragen bij Athom.

Dan ben je één van weinigen waar deze adapter nog steeds werkte, deze is door heel veel Homey eigenaren al vervangen.

Oke, maargoed, hij doet het prima. Ik heb inmiddels even een andere gepakt maar dat maakt geen verschil. Toch maar recovery mode opgestart maar nu zegt de homey app network request failed. Netjes verbonden met het homey netwerk.

Hij doet het prima? Je hebt die problemen toch die je noemt? Het euvel met de power supply is niet dat ie het niet doet, maar juist dat hij na verloop van tijd exact dit gedrag gaat veroorzaken. Is de andere die je geprobeerd hebt ook minstens 2A? Of liever nog wat meer.

Ik heb later nog een andere voeding gepakt en ik moet toegeven, lijkt nu stabiel. Dus wellicht is dit het toch. Voor mijn nieuwsgierigheid, wat is dit dan precies? Kan een USB adapter degenereren? Ik zie dat niet helemaal voor me, maar het zal vast en zeker nu het probleem opgelost lijkt te zijn.

Ik had ook last van “onverklaarbare” problemen na een aantal jaren. Een nieuwe voeding loste de problemen op en Homey draait sindsdien weer als een zonnetje.
Na testen bleek de defecte voeding nog maar 4 volt te geven.

De originele adapter die bij Homey wordt (werd?) geleverd is van dramatisch slechte kwaliteit. Meestal is het een oververhittingsprobleem en/of slechte condensatoren die op den duur de geest geven.

Ik had toevallig vanaf laatste weekend oktober hetzelfde issue met eenzelfde configuratie. Op basis van deze thread heb ik ook de voeding vervangen en geen issue meer.

1 Like