Playstation flow icm fibaro wall plug

Ik heb een fibaro wall plug aangeschaft om enig zicht te krijgen in de tijd die de kinderen achter de ps5 zitten.

Nu probeer ik hier een flow voor in te stellen maar dat wil nog niet echt…

Het mooiste zou natuurlijk zijn dat er op een bepaald moment van de dag een Push melding verstuurd wordt hoe lang hij is aangeweest of dat hij na een bepaalde tijd dat hij aanstaat deze al stuurt.
Ik kom daar nog niet echt uit om deze flow te maken, ook de zoektocht op internet geeft nog weinig voorbeelden.

Ik neem ff aan dat deze plug stroommeting doet, in dat geval kun je deze Device Capabilities ‘Als’ kaart gebruiken:
Screenshot_20231218-022548_Firefox

.
In jouw geval zoiets als dit:
Als [fibaro plug].[vermogen] is (gelijk of hoger dan) 5 (gedurende) 3 (uur), voer uit (1 maal wanneer voorwaarde waar is)

Deze kaart triggert de flow na 3 uur, zolang het gemeten vermogen gelijk of hoger is dan 5Watt (playstation = aan);
Pas als het vermogen lager is geweest dan 5 W (playstation = standby), en daarna weer gelijk of hoger is dan 5Watt, dan gaat de timer van 3 uur opnieuw lopen.
(Als je slimme kinderen hebt, gaan ze ontdekken dat ze de PS even uitgezet moet worden na 2,5 uur, om zo de godganse dag te kunnen gamen :rofl: ).

5 Watt is een bedachte waarde. Het gaat erom dat deze waarde hoger is dan het vermogen dat wordt gebruikt in standby status
.

.

1 Like

Dank voor de reactie, dat zou kunnen werken inderdaad. Nu wil ik de flow alleen proberen maar zie ik de optie van tijd niet. Waar kan ik die terugvinden. Ik gebruik de “oude homey” met de app besturing op de telefoon.

Ha Wout,

Die tijd instelling zit in die flowkaart gebouwd:

854b7a0cc4a33a601f28dad321593d19418d1946

Je kunt een getal ingeven, en de tijdseenheid (sec/minuten/uren/dagen)

Kan het zo zijn dat dit alleen gaat met de advanced flow optie? In ieder geval heb ik die nu besteld.

Die zit onder de app Device Capabilities, moet je wel eerst even installeren.

Ik had de Device Capabilities app al genoemd, die moet je idd eerst even installeren;

die “Als” flow kaart is ook beschikbaar voor de standaard flows: