Philips Hue sync box

Mijn Hue sync box reageerde niet meer via Homey, ik heb het apparaat verwijderd en nu wil ik hem weer toevoegen maar dan krijg ik de melding “geen nieuwe apparaten gevonden”. Ik heb de app en Homey al opnieuw gestart, heeft iemand nog een andere oplossing? Het liefst gooi ik niet de software weg en dan opnieuw installeren want dan ben ik denk ik al mijn flows kwijt?

1 Like

Als je het apparaat hebt verwijderd zijn sowieso alle flows die er gebruik van maken kapot :frowning: (niet “kwijt” zodat je weer helemaal opnieuw moet beginnen, maar ze moeten wel allemaal gerepareerd worden).

Ja klopt, alleen de Philips Hue app heeft niet allen de sync box maar ook al mijn Hue lampen en die komen in best wat flows voor

Ah op die manier. Die zouden een re-install wel moeten overleven, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat een re-install de Sync box weer terughaalt.

En een backup terug zetten?

Dat zou ook kunnen. Of een nieuwe adapter. Het komt er bij dit soort problemen eigenlijk op neer dat Homey een black box is waar je praktische geen diagnostische informatie uit kunt halen, dus het is gewoon een kwestie van van alles proberen in de hoop dat dat het probleem oplost.

Al opgelost? Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een compleet nieuwe sync box. Werkt zoals hij bedoeld is maar ik krijg dezelfde foutmelding bij toevoegen.

Ik heb uiteindelijk alles van Philips Hue verwijderd en weer toegevoegd.

Meen je niet? Daar word ik wel echt sch#%t ziek van dat je continu alles opnieuw moet installeren. Kortom: of enorm lang bezig zijn alles te herstellen of €250 voor niet uitgegeven…

Goede morgen.

Kunnen jullie de sync Box alleen aan en uit schakelen of kunnen jullie het ook zo instellen dat de juiste Hdmi ingang gekozen wordt en ook de synchronisatie dan start?
Ik kan namelijk alleen de box kiezen en de lampen aanzetten, maar deze blijven dan dus op 1 kleur staan.
Ik krijg het niet voor elkaar om homey daadwerkelijk de app op mijn gsm of iPad te laten kiezen en dan in de app synchronisatie kiezen zodat het mee loopt met de tv.