Philips Hue spots zonder bridge moet opnieuw gekoppeld worden na stroomuitval

Huidig situatie:

  • Homey 2019
  • Homey versie: 2.05
  • app versie: 2.1.2.281

Philips:

  • 5 × Hue Ambiance Spot (Keuken)
    genaamd: Keuken A - B - C - D - E
  • 3 × Hue Ambiance Spot (Tvhoek)
    " zie keuken omschrijving"
  • 3 × Hue Ambiance Spot (Bureauhoek)
    “zie keuken omschrijving”
  • 2 × Hue White (slaapkamer)
  • Hue dimmer
  • geen Philips bridge omdat de Homey hiervoor aangeschaft is o.a. :slight_smile:

Deze lampen zijn toegevoegd met de app “Philips Hue ZigBee v1.4.4 van HibbiSoft AB”

issue 1:

Is er ook een back-up mogelijkheid? Zodra de stroom eraf gaat en er weer op raakt Homey door de war en werkt geen enkel apparaat meer. Deze dient dan opnieuw gekoppeld te worden. Best een werk om al die lampjes af te gaan…

issue 2:
Flow ingesteld:
naam: Lampen automatisch aan zon onder
Als: De zon gaat onder over …10 minuten
En: Een specifiek persoon is thuis : “naam”
Dan: zet specifieke apparaten aan Lamp “bureauhoek” , “Tv hoek”

Probleem wat ik vaak zie is dat de flow werkt alleen niet elke spot altijd aan gaat. Na openen van de app moet ik dit alsnog handmatig doen.

Koen

Issue 1 vind ik wel vreemd, gebruik diezelfde Philips Hue app nu ongeveer een half jaar en heb dat probleem niet. Kan het zijn dat je wat langer moet wachten als Homey opnieuw opstart? En heb je geprobeerd de Philips Hue App een keer opnieuw te starten? Al moet dat laatste niet nodig zijn.

Issue 2 heb ik zo snel geen antwoord op. Enige wat ik kan bedenken is een kleine vertraging inbouwen, elke lamp 1 sec later aan laten gaan. Maar bij mij werkt alles tegelijk aan wel gewoon prima overigens.

Groet,

Koen