Philips hue kleur niet te wijzigen homey pro 2023

Hoi,

Druk met de installatie homey pro2023
Juist de Philips hue met bridge geïnstalleerd en al mijn lampen zichtbaar

Echter als ik de kleur wil wijzigen en ga naar het kleuren pallet, kan ik de cirkel die je doorgaans kan bewegen naar je voorkeur kleur niet verplaatsen.

Benieuwd wat ik verkeerd doe hierin.

Gr

Hier geen probleem.

Kies eerst op de balk welk kleur gebied je wilt en dan in het veld erboven welke precies.
Doe dan “Test vanaf hier” met de kaart om je kleur te testen.

Ja dat werkt deels, maar kun je niet vanuit de cirkel met het volledige kleurenspectrum naar een kleur schuiven.

Ook bij de selectie voor de cirkel met volledig kleurenspectrum of die van welk kleuren pallet zit een fout, ik moet steeds op de cirkel van het volledige kleurenspectrum tikken om te wisselen terwijl onder wel de juiste keuzes staan.

Kom nog meer fouten tegen, als ik de lamp nog niet aanzet en ga switchen naar de kleurenpalet komen foutmeldingen

De app in de oude homey werkte overigens prima. Zal een andere oplossing moeten zoeken, je hebt nu minder kleuren tot beschikking.

Vanuit de hue bridge kan ik de juiste kleur instellen en homey neemt deze over, dus een werkende oplossing.

Maar kleuren naadloos selecteren via het pallet met alle kleuren hierin werkt niet in deze versie.

Even voor de duidelijkheid.

Hier Advanced Flow op de PC.

Een lamp die al aan is kan ik op de aangegeven manier van kleur laten veranderen.

Eerst een deel van het palet kiezen en daarna meer precies kiezen vind ik geen vreemde keuzen.
Weet het het HEX getal ben je nog sneller klaar.

Oké,
Het viel mij gewoon op dat de hue app op de nieuwe Homey Pro 2023 toch wat beperkingen heeft.

Maar ik heb een werkbare oplossing, de HEX is mooi als je een bepaalde kleur wil aansturen vanuit een flow. Maar soms willen huisgenoten wat spelen met de kleuren.

Ik laat ze nu de hue app gebruiken deze werkt zoals de oude Homey Pro versie.